ایالت ایندیانا به مرکزیت ایندیاناپلیس از ایالت های غرب میانه آمریکا می باشد که در ۱۱ دسامبر ۱۸۱۶ بعنوان نوزدهمین ایالت به ایالات متحده آمریکا پیوست. ایندیانا اولین ایالت غربی بود که در جنگ داخلی برای ایالات متحده یا ارتش اتحادیه نیرو بسیج کرد. جمعیت این ایالت ۶.۷۳۲.۲۱۹ تن می باشد که ترکیب جمعیتی آن از ۷۸.۴ درصد سفید پوست، ۹.۹ درصد سیاه پوست، ۷.۳ درصد اسپانیولی زبان یا لاتین تبار، ۲.۶ درصد (Asian) آسیای شرقی، ۰.۴ سرخ پوست و بومیان آلاسکا، ۰.۱ درصد بومیان هاوایی و دیگر جزایر اقیانوس آرام و ۲.۲ درصد دیگر نژادها تشکیل شده است.

ایندیانا دارای کشاورزی خوبی می باشد و در تولید ذرت، گوجه فرنگی، نعناع، کدو تنبل، سویا جزو ایالت های برتر است. همچنین در ساخت مبلمان اداری، کابینت آشپزخانه، لوازم اورتوپدی وخود رشته اورتوپد بسیار پیشرفته می باشد. ایندیانا در زمینه ساخت ماشین های کاروان دار (Recreational Vehicles) یا همان وسیله نقلیه تفریحی از برترین ها در دنیا می باشد.

کورت وانگات نویسنده آمریکایی، فرید مراد برنده جایزه نوبل پزشکی، لری برد (قهرمان بسکتبال)، دیوید لی راث یکی از خوانندگان گروه پر آوازهٔ آمریکایی ون هیلن، سیدنی پولاک بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و  برنده جایزه اسکار، هوارد هاکس کارگردان، تهیه ‌کننده و فیلم‌ نامه نویس بزرگ، مایکل جکسون و دیوید لترمن مجری تلویزیونی از شخصیت های مشهوری هستند که متولد این ایالت هستند.

موزه کودکان ایندیاناپلیس (The Children’s Museum of Indianapolis)، اولین کلیسای مسیحی (First Christian Church)، موزه خودروِ کاروان یا آر وی (RV/MH Hall of Fame Museum)، عمارت تاریخی لنی یر (Lanier Mansion State Historic Site, Madison) و ساحل  (Indiana Dunes National Lakeshore, Porter) و Studebaker National Museum, South Bend از جاذبه های گردشگری این ایالت می باشند.

ازسال ۱۸۱۶ الی آگوست ۲۰۲۰ میلادی ۵۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ایندیانا آمریکا برگزار شده است که ۳۲ دوره جمهوری خواهان، ۱۴ دوره دموکرات ها، سه دوره جمهوری خواهان دموکراتیک (Democratic-Republican Party) و دو دوره حزب ویگ (Whig Party) برنده و موفق به کسب آرای الکترال این ایالت شدند.

برای بررسی، این انتخابات را به دو بخش تقسیم می کنیم. بخش اول از سال ۱۸۱۶ الی ۱۸۵۶ که ۱۱ دوره این انتخابات برگزار شد و شش دوره دموکرات ها، سه دوره جمهوری خواهان دموکراتیک و دو دوره حزب ویگ برنده شدند و جمهوری خواهان هیچ سهمی نداشتند، چون حزب جمهوری خواه اساسا وجود نداشت و در سال ۱۸۵۴ تشکیل شد. اما بخش دوم از سال ۱۸۶۰ الی آگوست ۲۰۲۰ می باشد که ۴۰ دوره این انتخابات برگزار شد و ۳۲ دوره جمهوری خواهان و هشت دوره دموکرات ها برنده شدند. به هر طریق بخواهیم به تاریخ این انتخابات نگاه کنیم ایندیانا یک ایالت کاملا جمهوری خواه است. برای نمونه از سال ۱۹۴۰ تا کنون (آگوست ۲۰۲۰) ۲۰ دوره از این انتخابات برگزار شده است که ۱۸ دوره جمهوری خواهان و دو دوره دموکرات ها برنده شدند که مربوط به انتخابات سال های ۱۹۶۴ و ۲۰۰۸ میلادی می باشد. همانطور که مشاهده می کنیم جمهوری خواهان هم در طول تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حوزه انتخابیه ایندیانا دست برتر را دارند و هم در سال های اخیر خوب درخشیدند و برنده دو دوره آخر این انتخابات هستند و می توان این ایالت را در انتخابات ریاست جمهوری یک ایالت کاملا جمهوری خواه نامید.

در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از حزب دموکرات هیلاری کلینتون با ۴۶.۸ درصد موفق به شکست برنی سندرز با ۴۶.۳ درصد شد.

از حزب جمهوری خواه نیز دونالد ترامپ با ۳۵.۹ درصد موفق به شکست تد کروز با ۳۱.۶ درصد شد.

در انتخابات نهایی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ با ۵۶.۵ درصد موفق به شکست هیلاری کلینتون با ۳۷.۵ درصد شد و ۱۱ رای الکترال این ایالت را بدست آورد.

از سال ۱۸۱۶ میلادی تاکنون تعداد ۵۰ سناتور از ایالت ایندیانا راهی مجلس سنا آمریکا شدند که از این تعداد ۲۲ تن دموکرات، ۲۰ تن جمهوری خواه، دو تن حزب ویگ، دو تن آدامز یا ضد جکسونیان(Adams’ or Anti-Jacksonians)، یک تن حزب اتحادیه (Unionist Party) و سه تن سناتورهایی که در طول دوران خدمت خود حزب عوض کردند که به این شرح می باشد: یک تن با عضویت در جکسونیان و دموکرات، یک تن جمهوری خواهان دموکراتیک و آدامز کلای (Democratic-Republican Party and Adams-Clay Republicans) و یک تن (Democratic-Republican Party and CRR and AntiJacksonians)بودند. CRR به طرفداران ویلیام هریس کرافورد (William Harris Crawford) گفته می شود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۸۲۴ چهار نامزد اصلی، جان کوینسی آدامز، اندرو جکسون، ویلیام کرافورد و هنری کلای همه از جمهوریخواهان دموکراتیک بودند و به همین علت هیچ کدام اکثریت آراء انتخابات را به دست نیاوردند. طبق اصلاحیه دوازدهم قانون اساسی، مجلس نمایندگان انتخابات مشروط برگزار کرد و از بین کاندیداها جان کوینسی آدامز را انتخاب کرد. بعد از این انتخابات اعضای منتخب هجدهمین کنگره با عضویت حزب جمهوری خواهان دموکراتیک که از کرافورد حمایت کرده بودند با نام CRR مشخص می شدند.

همانطور که مشاهده می کنیم در تعداد سناتور، دموکرات ها از جمهوری خواهان برتر هستند اما تعداد دوره هایی که ۲۰ سناتور جمهوری خواه رای آوردند بیشتر از ۲۲ سناتور دموکرات است. چون بعضی از این سناتور ها بیشتر از یک دوره رای آوردند. ولی بطور کل هر دو حزب نزدیک هم هستند و جمهوری خواهان با اختلاف کمی در تعداد دوره های رای آورده برتر از دموکرات ها هستند و در حال حاضر نیز هر دو سناتور این ایالت از حزب جمهوری خواه می باشند.

Richard G. Lugar (۱۹۷۷-۲۰۱۳) از حزب جمهوری خواه با ۳۶ سال حضور در سنا و Daniel W. Voorhees (۱۸۷۷-۱۸۹۷) از حزب دموکرات با ۲۰ سال حضور در سنا با سابقه ترین سناتورهای ایالت ایندیانا در مجلس سنا آمریکا می باشند.

Mike Braun و Todd Young هر دو از حزب جمهوری خواه دو سناتور حال حاضر ایالت ایندیانا در مجلس سنا آمریکا می باشند.

بنجامین هریسون بیست و سومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قبل از رسیدن به این مقام از سال ۱۸۸۱ الی ۱۸۸۷ میلادی از حزب جمهوری خواه سناتور ایالت ایندیانا بود.

اما در مبحث مجلس نمایندگان آمریکا، از سال ۱۸۱۶ تاکنون که آگوست ۲۰۲۰ می باشد تعداد ۳۲۴ نماینده از ایالت ایندیانا برای مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شده اند که ۱۴۴ تن دموکرات، ۱۳۸ تن جمهوری خواه، ۱۴ تن حزب ویگ، چهار تن حزب مخالف (Opposition Party) (حزب مخالف حزبی بود که از سیاستمداران ایالت های شمالی ضد برده داری که سابقاً اعضای احزاب دموکرات و ویگ بودند و بعلت گستردگی برده داری در سرزمین های جدید تشکیل شد)، سه تن جکسونیان، دو تن جمهوری خواهان دموکراتیک (Democratic-Republican Party)، یک تن آدامز (Adams)، یک تن مستقل (Independent)، یک تن (Greenback Party)، یک تن حزب ضد انحصار (Anti-Monopoly Party) و باقی مانده نماینده ها که ۱۵ تن می باشند، کسانی بودند که در دوران نمایندگی خود به عضویت احزاب مختلف درآمدند و در واقع حزب خود را عوض کردند که به قرار زیر می باشد: سه تن جکسونیان و دموکرات، یک تن ویگ و جمهوری خواه، یک تن خاک رایگان (Free Soil Party) و جمهوری خواه، یک تن جکسونیان و ضد جکسونی ها (Jacksonian and Anti-Jacksonians)، یک تن ویگ و ضد جکسونی ها، یک تن حزب مخالف (Opposition Party) و جمهوری خواه، یک تن حزب مخالف و حزب ویگ (Whig Party)، یک تن حزب مخالف و دموکرات، یک تن حزب اتحادیه (Unionist Party) و جمهوری خواه، یک تن با عضویت در سه حزب مخالف، ویگ، جمهوری خواه و یک تن جکسونیان، آدامز، ضد جکسونی ها (Jacksonian and Adams’s Men and Anti-Jacksonians) و یک تن جکسونی ها، آدامز، ضد جکسونی ها، دموکرات و یک تن Anti-Lecompton Democrat و دموکرات (Anti-Lecompton Democratic Party به هشت نماینده منتخب از حزب دموکرات در کنگره سی و ششم گفته می شد مخالف قانون  “لکومپتون” بودند، یکی از قانون های پیشنهادی برای اداره کانزاس پس از پیوستن به ایالات متحده که برده داری را تقویت می کرد).

برای تحلیل این انتخابات را به سه بخش تقسیم می کنیم. بخش اول از سال ۱۸۱۶ الی ۱۸۹۹ میلادی می باشد که ۸۰ دموکرات و ۶۱ جمهوری خواه رای آوردند و می توان این بخش را بخش دموکرات ها نامید. در بخش دوم یا قرن بیستم (۱۹۰۰ الی ۲۰۰۰) جمهوری خواهان با ۶۲ نماینده در برابر ۶۱ نماینده دموکرات دست بالا را دارند. در بخش سوم (۲۰۰۱ الی آگوست ۲۰۲۰) جمهوری خواهان با ۱۵ نماینده  در برابر دموکرات ها با ۳ نماینده دست برتر را دارند. در جمع کل دموکرات ها با ۱۴۴ نماینده در برابر ۱۳۸ نماینده جمهوری خواه از نظر تعداد نماینده برتر هستند اما تعداد دوره هایی که این نمایندگان جمهوری خواه رای آوردن و در مجلس بودند کمی بیشتر از دوره هایی است که دموکرات ها رای آوردند و از طرفی از ۹ نماینده حال حاضر این ایالت در مجلس نمایندگان آمریکا هفت تن جمهوری خواه و دو تن دموکرات می باشند. در طول تاریخ این انتخابات دو حزب تقریبا نزدیک به یکدیگر و جمهوری خواهان کمی جلوتر هستند و در حال حاضر نیز با وجود هفت نماینده جمهوری خواه نشان از جمهوری خواه بودن ایالت ایندیانا در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا می باشد.

گریگ پنس (Greg Pence) برادر مایک پنس معاون وزیر أمور خارجه آمریکا می باشد که هم اکنون از نمایندگان این ایالت در مجلس نمایندگان آمریکا می باشد.

از سال ۱۸۱۶ که ایندیانا به ایالات متحده آمریکا پیوست تا به امروز ۵۱ فرماندار داشته است که ۲۳ تن جمهوری خواه، ۲۱ تن دموکرات، چهار تن جمهوری خواهان دموکراتیک (Democratic-Republican Party) و سه تن از حزب ویگ (Whig Party) بودند. همانطور که آمار نشان می دهد در طول تاریخ این انتخابات جمهوری خواهان با اختلاف کمی از دموکرات ها برتر هستند و از سال ۲۰۰۵ تاکنون نیز هر سه فرماندار این ایالت از حزب جمهوری خواه بودند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا قبل از انتخاب برای این مقام، پنجاهمین فرماندار ایالت ایندیانا (۲۰۱۳-۲۰۱۷) بود.

Eric Holcomb فرماندار حال حاضر این ایالت از حزب جمهوری خواه می باشد.

 

 

نتیجه: با توجه به اینکه در طول تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حوزه انتخابیه ایندیانا جمهوری خواهان با ۳۲ برد در مقابل دموکرات ها با ۱۴ برد و موفقیت در دو دوره اخیر این انتخابات، در انتخابات سنا نیز درست است که دموکرات ها با ۲۲ سناتور در مقابل ۲۰ سناتور جمهوری خواه ولی جمهوری خواهان با اختلاف کمی در تعداد دوره های رای آورده برتر از دموکرات ها هستند و در حال حاضر نیز هر دو سناتور این ایالت از حزب جمهوری خواه می باشند، و در انتخابات مجلس نمایندگان نیز جمهوری خواهان کمی جلوتر از دموکرات ها هستند و در حال حاضر نیز با وجود هفت نماینده جمهوری خواه نشان از جمهوری خواه بودن ایالت ایندیانا در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا دارد و در نهایت از ۵۱ فرماندار تاریخ این ایالت جمهوری خواهان با ۲۳ فرماندار  در مقابل دموکرات ها با ۲۱ فرماندار برتر هستند و هر سه فرماندار اخیر این ایالت نیز جمهوری خواه بوده می توان نتیجه گرفت که ایالت ایندیانا در طول تاریخ بطور کل جمهوری خواه بوده و هم اکنون نیز جمهوری خواه است.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)