ماف نیوز: دادگاه تجدیدنظر کرمانشاه احکام دو فعال مدنی به نامهای خلیل اسدی و مهدی ابدالی از اهالی این شهر را به ترتیب به سه ماه و یک روز و یک ماه حبس تعزیری کاهش داد. این افراد روز ۲۵ بهمن ۹۸ به ترتیب به شش سال و نیم و یک سال حبس محکوم شده بودند. همزمان حکم ده سال حبس یک فعال مدنی دیگر به نام صحبت امیدی هم عینا تایید شده است. این افراد در جریان اعتراضات آبان ماه سال ۹۸ بازداشت شده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، اخیرا حکم “خلیل اسدی” در دادگاه تجدیدنظر کرمانشاه به سه ماه و یک روز و حکم “مهدی ابدالی” هم به یک ماه حبس کاهش یافته است. همچنین حکم ده سال حبس “صحبت امیدی” عینا تایید شده است.

تلگرام ماف نیوز
روز ۲۵ بهمن ۹۸، شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب کرمانشاه خلیل اسدی را از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۳ سال و نیم و به اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۳ سال حبس محکوم کرده بود. همچنین مهدی ابدالی با اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۱ سال حبس و صحبت امیدی به اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۵ سال و به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس محکوم شده‌ بودند.

این سه فعال مدنی، روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در دادگاه انقلاب کرمانشاه محاکمه شدند و پس از صدور حکم در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه، به حکم صادره اعتراض کردند.

همزمان با آنها یک شهروند دیگر به نام محی‌الدین اصغری هم در دادگاه حضور یافت اما همان روز اعلام شده بود که دادگاه کیفری، صلاحیت رسیدگی به پرونده‌ی محی‌الدین اصغری را دارد که متهم به پذیرش یکی از معترضین زخمی در آبان ماه ۹۸ در منزلش بوده است.

صحبت امیدی و محی‌الدین اصغری در تاریخ ۸ آذر‌ماه ۹۸ در رابطه با اعتراضان آبان ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌‌ی اطلاعات کرمانشاه منتقل شده بودند.

محی‌الدین اصغری پس از سپری کردن ۲۷ روز در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات و ۸ روز در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه با سپردن وثیقه آزاد شده بود. صحبت امیدی نیز ۳۷ روز در بازداشتگاه و ۴ روز در زندان نگهداری شده و نهایتا با سپردن وثیقه آزاد شده و سپس از ایران خارج شد.

مهدی ابدالی نیز در جریان اعتراضات آبان‌ماه در حالی که هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات منتقل شد. وی پس از سپری‌کردن ۲۵ روز در بازداشگاه اطلاعات و ۵ روز در زندان دیزل‌آباد با سپردن وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

همچنین خلیل اسدی روز ۲۹ آبان‌ماه در محل سکونتش در جعفرآباد کرمانشاه بازداشت و در تاریخ ۲ دی‌ماه به زندان دیزل‌آباد منتقل شده بود. او بهمن ماه از زندان دیزل‌آباد آزاد شد.

با احتساب ایام بازداشت قبل از صدور حکم، خلیل اسدی و مهدی ابدالی احکام حبس‌شان را سپری کرده‌اند.

خلیل اسدی

صحبت امیدی

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)