میزان سهم هر کارگر هفت تپه در مالکیت شرکت و کلیات و اصول شرکت تعاونی کارگری- قسمت اول

به منظور مالکیت کلیه کارگران/ کارمندان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بر ۱۰۰ درصد مالکیت شرکت و پس از خلع ید از بخش خصوصی اشغالگر، در مدت یک هفته توسط هیات موسس منتخب کارگران که آنها هم از کارشناسان مشورت میگیرند، اساس نامه شرکت تعاونی کارگران هفت تپه تهیه و به اطلاع کارگران رسانده میشود. پس از تجمیع نظرات همکاران و تصحیح پیش نویس اساس نامه، کاندیداهای عضویت در هیات مدیره و بازرسان اعلام آمادگی میکنند و ظرف حداکثر دو هفته پس از گذشت زمان خلع ید از بخش خصوصی، انتخابات برگزار شده و کارگران به اساس نامه و همچنین به افراد مورد نظربرای عضویت در هیات مدیره و بازرسان شرکت تعاونی رای خواهند داد.

  • هیات مدیره منتخب موظف است ظرف مدت سه روز آیین نامه و جدول محاسبه میزان سهم هر کارگر را تهیه و به عموم اعلام کند. پس از جمع آوری نظرات کارگران و در صورت لزوم برگزاری انتخابات برای تایید جدول تعیین سهام، بلافاصله هیات مدیره اقدام به بررسی سوابق کارگران میکند و میزان سهام هر کارگر معین و برگه رسمی سهام ابلاغ خواهد شد.

  – برای تعیین میزان سهم هر کارگر هفت تپه در شرکت تعاونی کارگری هفت تپه که میزان سهم او از مالکیت در کلیه اموال اعم از املاک و تجهیزات و دارایی های منقول و غیر منقول هفت تپه خواهد بود بر اساس سنوات هر نفر و ( مثلا) از این جدول استفاده خواهد شد:

🔷پایه اول: یک تا سه سال سابقه کاری: چهار سهم
(بر اساس مجموع سنوات پراکنده در شش سال اخیر )

🔷پایه دوم: سه تا هفت سال سابقه کاری: پنج سهم
( از مجموع سنوات پراکنده در یازده سال اخیر )

🔷پایه سوم: هفت سال تا پانزده سال سابقه کاری: شش سهم
( از مجموع سنوات پراکنده در بیست و سه سال اخیر)

🔷پایه چهارم:از پانزده سال و به بالا : هفت سهم
(از مجموع سنوات پراکنده در هر میزان بازه زمانی)

🔷پایه افتخار: همکاران بازنشسته در ده سال اخیر : هر نفر دو سهم

✅-چنانچه کارگری دارای سابقه کار ثبت شده در هفت تپه باشد چه مستقیم چه پیمانی، چه فصلی و چه ثابت و چه نی بر یا غیره باشد- و این سابقه مورد تایید بر اساس اسناد- باشد اما سابقه بیمه او به همین میزان نباشد، همان عدد بزرگتر سابقه کاری برای او منظور خواهد شد.

✅-هر کارگر حق دارد در طول سال از چهل روز مرخصی با حقوق استفاده کند.

✅-کارگران در هر شیفت از یک وعده غذای گرم و یک وعده میان وعده مغذی به صورت رایگان استفاده میکنند. همچنین ایاب و ذهاب کارگران باید به صورت رایگان توسط شرکت مهیا شود.

✅-شیفت های کاری نباید بیش از شش ساعت باشد. اما دستمزد به طور کامل پرداخت خواهد شد.

✅- تقسیم سود سالانه بر اساس میزان سهم هر کارگر، میزان دستمزد و مزایا ، و یا اختصاص بخشی از سود برای سرمایه گذاری های جدید و امثالهم تماما باید به تصویب مجمع عمومی سالانه سهامداران-کارگران برسد.

✅-هیات مدیره موظف به تامین ایمنی و بهداشت در سطح استانداردهای جهانی برای تمامی کارگران میباشد.

✅-در ابتدای سهیم شدن در مالکیت شرکت و عضو شدن در شرکت تعاونی کارگری تفاوتی و تبعیضی بین کارگران در بخش های مختلف شرکت و یا کارگران با انواع قرارداد(موقت، پیمانی، رسمی، فصلی و …) یا جنسیت، قومیت و یا عناوین شغلی مانند مدیر، سرپرست، کارگر، کارمند و امثالهم نخواهد بود و تنها معیار، سنوات کاری هر فرد و اشتغال وی در هفت تپه خواهد بود. تمام این اعضا و سهام داران، کارگر خوانده میشوند.

-✅پس از تعیین و ابلاغ برگه سهام، شرکت تعاونی موظف به ایجاد محیط کاری و صنایع جانبی برای کارگرانی است که سابقا فصلی-موقت بوده اند و یا از این پس در کارهایی با ماهیت فصلی کار میکنند. برای این کارگران باید در واحدهای دیگر در شرکت و در تمام سال و به صورت کامل، کار ثابت تدارک دیده شود.

✅-اعضای هیات مدیره و بازرسان شرکت تعاونی کارگری هفت تپه از طریق رای گیری در میان کارگران انتخاب خواهند شد. هیچ محدودیتی برای کاندیدا شدن کارگران وجود ندارد و تنها ملاک برای انتخاب شدن در هیات مدیره شرکت تعاونی کارگری، آرا کارگران میباشد.

✅-اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی و بازرسان آن که برای مدت یک سال انتخاب و شاغل خواهند شد همان دستمزد/مزایا مانند سایر کارگران را دریافت خواهند کرد. آنها مانند سایرین بر اساس جدول سهام، سهم دارند و پس از پایان دوره هیات مدیره ( یا بازرسی) خود به کار سابق خود و یا به کاری که مدیران شرکت تصمیم خواهند گرفت باز خواهند گشت.

بخش اول
تهیه: تهیه :شرکت کارگری ویژه هفت_تپه (#شکوه ) – خرداد ۱۳۹۹
انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه- ارسال نقد و نظر به: @kargare7tape
❌لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید.❌

⬆️میزان #سهم هر کارگر هفت تپه در مالکیت شرکت و #اصول #شرکت_تعاونی_کارگری_هفت_تپه / بخش اول

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)