با بسته شدن نسخه بتا بازی VALORANT با سبک تیراندازی اول شخص، اپلیکیشن موبایل جعلی با همین نام منتشر شد که هیچ چیزی به غیر از کلاهبرداری برای کاربران به همراه ندارد.

بازی VALORANT محصول شرکت Riot Games، نسخه بتای این بازی را در ۲۸ می متوقف ساخت و قرار است در ۲ ژوئن، به طور رسمی این بازی را منتشر کند.

این بازی در آغاز برای کامپیوترهای خانگی منتشر شده و هنوز نسخه موبایل آن توسعه داده‌ نشده‌است. با این وجود برخی گیمرهای عجول به دنبال پیدا کردن و پیش ثبت نام این بازی هستند.

با دانستن این نکته که نسخه موبایل این بازی طرفدار زیادی خواهد داشت، ناشران بدافزارها، یک اپلیکیشن جعلی از این بازی ساخته و آن را از طریق youtube تبلیغ می کنند.

در توضیحات این ویدئوها، لینک وب‌سایت دانلود نسخه اندروید و iOS این بازی قرار داده شده است.

اگر کاربر نسخه iOS را انتخاب کنید، به وب سایت وابسته‌ای هدایت خواهد شد و برای اینکه بتواند لینک دانلود را دریافت کند باید چند فعالیت پیشنهادی را قبول کرده و آنها را انجام دهد. انجام این فعالیت ها برای هکر درآمد زایی می کند و در نهایت خبری از دانلود بازی نخواهد شد.

اما کاربران اندرویدی می‌توانند فایلی به نام VALORANT.apk را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنند.

پس از نصب و اجرای بازی، کاربر با صحنه‌ای کاملا متقاعد کننده روبرو خواهد شد.

اما به محض اینکه بخواهید بازی را شروع کنید، هشداری دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه برای استفاده از بازی، باید دو اپلیکیشن رایگان دیگر را بر روی گوشی خود نصب کنید.

 با زدن OK کاربر به همان وب‌‍سایت وابسته‌ای هدایت می‌شود که کاربران iOS به آن مراجعه کرده بودند. در اینجا از کاربران خواسته می‌شود دو فعالیت پیشنهادی را تکمیل کنند.

وب‌سایت‌های وابسته توانایی آزاد سازی یا اضافه کردن پول برای استفاده داخلی در بازی ها را دارند، اما این پیشنهادات هرگز کاربران را به بازی Valorant نمی‌رساند، زیرا این اپلیکیشن به کلی وجود خارجی ندارد. برخی از این پیشنهادات جوایزی را هم به همراه دارند اما کاربر با انجام دادن آنها چیزی به دست نمی‌آورد و تمامی جوایز و نتایج کار آنها به هکر ارجاع داده می‌شود. در این مورد خوشبختانه هکر تنها به دریافت این جوایز رضایت داده است، ممکن است در آینده این قبیل طمع‌کاری‌ها برای نصب بدافزار بر روی گوشی قربانی استفاده شود.

به هر حال اگر شما هم به دنبال بازی VALORANT هستید یا اپپلیکیشنی با چنین نام دانلود کرده‌اید، آگاه باشید که هنوز این بازی برای موبایل عرضه نشده و چیزی که نصب کرده‌اید بدافزاری است که آسیب‌های جدی در پی خواهد داشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)