قاسم شعله سعدی در دیدار با روزنامه نگاران و جوانان اصلاح طلب : به نفع هاشمی کنار نمیروم.

قاسم شعله سعدی کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز در دیدار با روزنامه نگاران و جمعی از جوانان اصلاح طلب ، ضمن تشریح دلایل ورود خود به انتخابات ، به پرسشهای حاضران پاسخ داد.

این کاندیدای دموکراسی خواه در پاسخ به سوالی درباره چرائی انتقاد شعله سعدی از اصلاح طلبان و اقایان خاتمی و موسوی گفت :

آقای خاتمی از دوستان نزدیک من هستند من ماه گذشته لااقل سه بار با ایشان ملاقات داشته ام و آقای خاتمی خود به من گفته اند که هیچ چیز مرا به اندازه رئیس جمهور شدن تو خوشحال نخواهد کرد ، اما مسئله این است که رابطه دوستی را باید از عمکردها جدا نمود.

این استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره احتمال رد صلاحیت اش توسط شورای نگهبان اظهار داشت: واقعا دلیل قانونی برای رد صلاحیتم وجود ندارد.

شعله سعدی افزود با همین نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز اگر قانونمند عمل شود صلاحیتم تایید خواهد شد ،ولی مسئله این است که شورای نگهبان حداقلهایی از موازین رفتار قانونی را رعایت نماید .

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورت پیروزی با مسئله حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد چه خواهد کرد ، گفت: رویکرد من به این مسئله کاملا سیستماتیک است . من میگویم باید سیستم قضایی و امنیتی را اصلاح نمود و نه اینکه تنها برای افراد مشخصی لابی کرد قانونی را رعایت نماید .

این وکیل دادگستری در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورت پیروزی با مسئله حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد چه خواهد کرد ، گفت: رویکرد من به این مسئله کاملا سیستماتیک است . من میگویم باید سیستم قضایی و امنیتی را اصلاح نمود و نه اینکه تنها برای افراد مشخصی لابی کرد . من قطعا به صورت شخصی برای کسی لابی نمیکنم . اما اگر روزی نیز قرار باشد برای فردی لابی نمایم ، ترجیح میدهم اولا برای دانشجویان زندانی یا زندانیان سیاسی گمنام کاری انجام دهم . آنان که بعضا آنقدر گمنام هستند که با وجود احکام زندان چندین ساله حتی نامشان نیز کمتر شنیده شده است.

شعله سعدی در بخش دیگری از سخنانش گفت اقتصاد ایران عمدتا تحت تاثیر عوامل سیاسی به وضعیت نابسامان کنونی دچار شده است و راه حلهای این وضعیت نیز سیاسی است  که باید در حوزه سیاست خارجی عمدتا حل و فصل شود.

او درباره تحریمهای اعمال شده از جانب شورای امنیت و سایر اتحادیه های منطقه ای علیه ایران نیز اذعان نمود : متاسفانه پروژه هسته ای که باید در خدمت منافع ملی قرار گیرد به دلیل رفتار غیر حقوقی و ناشیانه ما که بدگمانی جهانی را برانگیخته ، بهانه تحریمها شده است و از آنجا که هزینه این رفتار را ملت ایران میپردازند ، این حق ملت ایران است که درباره اصل این پروژه تصمیم گیری نمایند و این راه بازگشت به جامعه جهانی میباشد .

این استاد دانشگاه درباره هزینه تبلیغاتیش نیز گفت حامیان من جمعی متشکل از ۷۵ میلیون ایرانی هستند که از من حمایت خواهند نمود . لذا من دغدغه هزینه تبلیغاتی را ندارم چرا که مردم اگر کسی را بخواهند خود هزینه تبلیغاتی اش را نیز میپردازد

این سیاستمدار درباره میرحسین موسوی نیز تاکید کرد که اولین مسئولیت اجرایی ام  یعنی سرپرستی دفتر خدمات حقوقی بین المللی ایران در اروپا را به پیشنهاد مهندس موسوی در ایام نخست وزیری اش پذیرفتند و همواره دوستی بسیار نزدیکی با او داشته ام . مسئولیتی که در مقام دفاع از دعاوی بین المللی ایران حدود بیست میلیارد به نفع ایران رای گرفتم که این میزان در صورت هر گونه مسامحه و عدم جدیت ام ممکن بود از داریی ملت ایران خارج گردد.

شعله سعدی در پایان در پاسخ به این سوال آیا به نفع هاشمی رفسنجانی کناره گیری خواهید نمود گفت:  در صورت تایید صلاحیت به هیچ عنوان به نفع هاشمی یا هر کاندیدای دیگری کناره گیری نخواهم کرد .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com