وقتی از روز جهانی همبستگی کارگران حرف می‌زنیم، از کارگران ال‌جی‌بی‌تی نیز یاد می‌کنیم
امروز، اول ماه مه مصادف با ۱۱ اردیبهشت، روز همبستگی کارگران جهان است. این روز در وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان و وضعیت بغرنج آن در ایران بدون برگزاری هیچ تجمع، مراسم و یا جشنی سپری می‌شود و این در حالی است که علی رغم سرکوب وسیع دولتی در سال‌های اخیر با جنبش کارگری بزرگی در ایران مواجه بوده‌ایم.

گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی افراد فرای اینکه افراد به چه قشر اقتصادی و کدام گروه اجتماعی متعلق هستند وجود دارند. اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بدین ترتیب بخشی از معلمان، کارگران صنعتی و غیر صنعتی و دیگر اقشار فرودست اقتصادی و اجتماعی جامعه هستند.
امروز در شرایطی از وضعیت بغرنج کارگران در شرایط کرونایی حرف می‌زنیم، که جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ایران، به واسطه فشار مضاعف و سنگینی که از طرف جمهوری اسلامی بر این جامعه وارد است، حتی نمی‌تواند با ارجاع به گرایش جنسی و هویت جنسیتی خود در این مبارزات حضور پیدا کند و یا مطالبات خود را در میان اعتراضات کارگری طرح نماید.
گروه‌های ال‌جی‌بی‌تی در میان کارگران جامعه با در صد بالایی حضور دارند و تحت تبعیض‌های چند لایه در حال تلاش برای امرار معاش هستند، اما به شکل دردناکی جایی مشاهده پذیر نمی‌شوند.
در شرایط کرونایی امروز، می‌دانیم که گروه‌های تحت فشار اقتصادی و اقلیت‌ها، بیشتر در معرض خطر قرار دارند. از کارگران جنسی که پس از طرد شدن از خانواده، و برای امرار معاش مجبور به انجام این کار شده‌اند، حرف می‌زنیم. از اقلیت‌های جنسی حرف می‌زنیم که سرپناهی امن ندارند که در آن بمانند و اگر هم داشته‌ باشند، این روزهای قرنطینه برای آن‌ها به معنای تحمل خشونت خانوادگی بیشتر است.
کارگران ال جی بی تی علاوه بر فشارهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، فشار‌های شدید سیاست حذف اقلیت‌های جنسی و پاک‌سازی جنسی جامعه را نیز متحمل هستند.
شش‌رنگ بار دیگر یادآوری می‌کند که مساله جامعه ال جی بی تی ایرانی از مساله جنبش کارگری ایران و از مطالبات دیگر جنبش‌های اجتماعی جدا نیست. ما هرگز از بند رها نخواهیم شد، اگر حتی یک گروه اجتماعی ما همچنان در بند بماند. رهایی هر کدام از ما در گرو رهایی دیگری است و آرمان روز اول ماه مه نیز آرمان برابری‌خواهی و اتحاد جهانی همه سرکوب‌شدگان است.
ما به این آرمان وفاداریم.

شش‌رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی)

🏳️‍🌈 با شش‌رنگ همراه باشید:
کانال تلگرام t.me/iran6rang
فیسبوک fb.com/6rang.Iran
اینستاگرام instagram.com/6rangiran
توییتر twitter.com/6rangiran

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)