در گزارش ایلگا ـ سازمان جهانی لزبین،‌ گی، بایسکشوال، ترنسجندر و اینترسکس‌ها ، که یک نهاد بین‌المللی متعهد به پیشبرد حقوق بشر افراد #ال‌جی‌بی‌تی #LGBTIQ است، در سال ۲۰۲۰ میلادی گزارشی از #درمان‌های_اصلاحی در رابطه با #اقلیت‌های_جنسی_و_جنسیتی در سرتاسر جهان منتشر کرده است و در این گزارش به مساله این نوع «درمان‌»ها در ایران از منظر استاندارد‌های بین‌المللی پرداخته است.

#الیگا در این گزارش خود بارها به تحقیقات #شش‌رنگ استناد کرده‌ و بخش مربوط به ایران را تا حد زیادی با توجه به این تحقیقات مستند کرده است.
#درمان‌های_اصلاحی مجموعه ای از روشهای غیرعلمی است که به وسیله‌ی آنها تلاش می‌شود #گرایش_جنسی و یا #هویت_جنسی_و_جنسیتی یک فرد را از طریق توسل به اعتقادات مذهبی، ایجاد حس گناه یا روش‌های چون تلقین، تا روش‌های شکنجه‌آمیزی مثل «شوک‌تراپی» تغییر دهد.
این روش ها اکنون در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شده و جمهوری اسلامی نیز در پاسخ به گزارشات #شش‌رنگ و در نشست کمیسیون رسیدگی به حقوق افراد دارای #معلولیت در سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که از روش شوک‌تراپی استفاده نمی کنند. امری که با واقعیات موجود تناقض دارد.


🏳️‍🌈 با شش‌رنگ همراه باشید:
کانال تلگرام t.me/iran6rang
فیسبوک fb.com/6rang.Iran
اینستاگرام instagram.com/6rangiran
توییتر twitter.com/6rangiran

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)