داشتن تخیلات جنسی درباره سکس سه نفره (تریزوم) بسیار رایج است. این تخیلات غیرعادی نیستند. نتایج یک پژوهش زمینه یابی در بین بیش از چهارهزارشرکت کننده که توسط موسسه کینزی در امریکا انجام گرفت نشان داد که داشتن تخیلات جنسی درباره سکس سه نفره ، رایج ترین تخیل جنسی در بین مردم امریکا است . مطالعه دیگری در امریکا و کانادا نشان داد از هر پنج نفر، یکی تجربه سکس سه نفره را داشته است. چنین رواجی به اندازه فراوانی داشتن گربه به عنوان حیوان خانگی در این کشورهاست. مردان بیشتر از زنان علاقمند به این نوع رابطه ها هستند.
دربین شرکت کنندگان در دامنه سنی ۱۸ تا ۸۷ سال ، ۹۵٪ از مردان و ۸۷٪ از زنان گفتند که در مورد رابطه جنسی با بیش از یک شریک خیال پردازی کرده اند. اما در میان کسانی که به چنین تخیلی عمل کرده اند، آمار بسیار کمتر است. تنها ده درصد زنان و هجده درصد مردان این تخیل را عملی کرده بودند.
اما به راستی چرا سکس سه نفره یا تریزوم برای بسیاری مردم جذاب است؟ چه طورممکن است در حالی که انسان مدرن، متمایل به تک شریکی و حذف رقبای عشقی خود است، در عین حال تعداد زیادی از افراد چنین فانتزی هایی داشته باشند؟
دلایل این امر میتواند متنوع باشد: کنجکاوی و افزودن عنصری جدید به رابطه جنسی از مهم ترین دلایلند. تجربه هیجان جنسی جدیدی برای برخی افراد مهم است. ممکن است فردی درخواست آن را داشته باشد که شریک جنسی جدیدی را تجربه کند که نسبت به او تعهدی ندارد و در عین حال، این تجربه را در کنار همسر/ شریک جنسی دایمی خودش داشته باشد. برای برخی افراد، این مساله شکل یک بازی جذاب را دارد. برای برخی نیز یک نوع بازی قدرت است. برخی از دیدن شریکشان در حال سکس با فردی دیگر لذت می برند . بسته به اینکه فرد سومی که وارد رابطه می شود چه جنس یا جنسیتی داشته باشد، برخی افراد ممکن است بخواهند تجربه بودن با دو شریک جنسی از دو جنس مختلف را تجربه کنند.

طبق پژوهش ها، زنان، بیشتر ممکن است به درخواست شریک مردشان تن به این تجربه دهند در حالی که خودشان چنین تخیلاتی ندارند.
تریزوم با حضور دو زن و یک مرد، رایج ترین شکل سکس سه نفره است که به شدت مورد علاقه صنعت پورن نیز هست. آنچه در این نوع سکس سه نفره به تصویر کشیده میشود، مردی است که صاحب قدرت انتخاب و عاملیت است، بیشترین لذت ممکن را می برد و میتواند انتخاب کند که به نوبت با هریک از دو زن، آمیزش داشته باشد. درعین حال، او از معاشقه جنسی دو شریک زن خود نیز در فضای سکس سه نفره لذت می برد.
با این وجود، بر خلاف آنچه برخی ممکن است تصور کنند، زنان غیرهمجنسگرا نیز ممکن است از تماشای سکس بین دو مرد لذت ببرند! تریزوم با حضور دو مرد و یک زن؛ اگرچه فراوانی کمتری دارد اما نادر نیست. طبق مطالعه جامعی که دکتر اسکات ، پژوهشگرجامعه شناسی دانشگاه بیرمنگام انجام داده است، برخی زنان گزارش داده اند که تریزوم با حضور دو مرد را تجربه کرده اند. آنچه این زنان در چنین نوعی از سکس جذاب یافته اند ، تعامل جنسی دو مرد یا یکدیگر بوده است . آنها گزارش دادند که ترجیح می دهند دو شریک مردشان را در حال معاشقه با همدیگر نیز ببینند به جای اینکه خودشان مرکز توجه جنسی همزمان دو مرد باشند.
سکس سه مرد با هم یا سه زن با یکدیگر، هرچند احتمالا وجود دارد، داده ها و اطلاعات کمی درباره آن موجود است.
معمولا دو فرد ازسه نفری که با هم وارد رابطه جنسی سه نفره می شوند با هم شریک دایمی (زوج) هستند. گاه رخ میدهد که یکی از طرفین رابطه وقتی متوجه می شود که شریکش چنین تخیلاتی دارد، به جای بروز احساس ترس یا ناامنی، خودش چنین پیشنهادی را مطرح میکند و به این ترتیب، سعی میکند، ابتکار عمل را به دست بگیرد و رابطه را تحت کنترل خود درآورد.
بر خلاف آنچه بیشتر مردم تصور میکنند، میل به رابطه جنسی سه نفره، بیش از آن که مورد علاقه جوانان مجرد یا خارج از رابطه متعهدانه باشد، در سنین بالاتر (حوالی چهل سالگی و بعد ازآن) بیشتر ممکن است رخ دهد.
آنچه در این نوع رابطه بسیار مهم است رضایت قلبی و آگاهانه ی هرسه طرف است. چراکه ممکن است تحت فشار دو فرد دیگر، نه گفتن برای فرد سوم سخت شود. در یکی از مطالعات، در حالی که برخی افراد، تریزوم را دارای اثر مثبتی بر رابطه دونفره شان ارزیابی کرده بودند، برخی نیز آن را دارای اثرات منفی توصیف کرده بودند.
افرادی که حساسیت های بین فردی بالا دارند و نسبت به شریک شان حس تملک دارند، از چنین روابطی لذت نخواهند برد.

برای مطالعه بیشتر در این باره :
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2020/feb/11/threesomes-men-women-sex-psychology#maincontent

https://www.vice.com/en_uk/article/vba758/science-proves-women-in-mmf-threesomes-want-the-dudes-to-fuck

https://www.psychologytoday.com/us/blog/insight-therapy/201811/sexual-threesomes-separating-fact-fiction

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)