ماف نیوز: یک شهروند در دادگاه انقلاب کرمانشاه به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. او در جریان اعتراضات آبان‌ماه در مخالفت با افزایش سه برابری نرخ بنزین بازداشت شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، یک شهروند از اهالی کرمانشاه به نام “امین کاسب” از سوی دادگاه انقلاب این شهر به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

امین کاسب

تلگرام ماف نیوز
اتهامات مطروحه علیه این شهروند “تشویش اذهان عمومی” و “تبلیغ به نفع یکی از احزاب کرد مخالف نظام” عنوان شده‌اند.

امین کاسب در جریان اعتراضات آبان‌ماه سال جاری در جوانرود بازداشت شد که همزمان با برخی از شهرهای دیگر در مخالفت با افزایش سه برابری نرخ بنزین صورت گرفتند.

او نهایتا پس از اتمام بازجوییها روز ۱۸ دی‌ماه با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

در جریان اعتراضات مردمی آبان‌ماه در ایران که ابتدا در مخالفت با افزایش سه برابری نرخ بنزین بود و ساعاتی بعد از شروع اعتراضات، روندی در مخالفت با نظام را در پیش گرفت، صدها شهروند بازداشت شده‌ بودند.

همچنین همزمان با این اعتراضات که به کشته‌شدن دست‌کم ۱۵۰۰ شهروند معترض از سوی نیروهای مسلح ایران انجامید، جهت جلوگیری از تبادل اطلاعات، شبکه‌ی اینترنت در ایران قطع شده و به همین علت تایید اخبار با دشورایهای زیادی روبرو شده بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)