«این پنهان‌کاری عجیب یک حکومت آخرالزمانی درباره شیوع کرونا در شهری حساس از لحاظ اقتصادی-سیاسی-ایدئولوژیک همچون مشهد کاملا از نظر حکومت ضروری است. در شهری که “مرقد” امام هشتم شیعیان در آن است و طبق برخی منابع شیعی، قیام سیّدخراسانی هم از آنجا شروع می‌شود و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، هیچ تهدید زمینی و غیرآسمانی نباید بروز پیدا کند. حال آن تهدید می‌خواهد یک ویروس باشد یا یک زلزله یا یک شورش شهری. هر تهدیدی که روایت‌های آخرالزمانی متعلق به این شهر را تحت‌الشعاع قرار بدهد باید شدیدا سانسور شود.

همین نگاه به شهری همچون قم نیز است و دلیل قرنطینه نشدن آن هم از سوی برخی از رهبران نظام کاملا ایدئولوژیک است. نمی‌شود پذیرفت که شهرهایی که در هاله‌ای از قدسیت معنوی هستند و قرار است طبق روایات آخرالزمانی گفتمان حاکم، نقش‌های مهمی بازی کنند، این‌گونه با یک ویروس فلج شوند. برای همین باید تا جایی که ممکن است شرایط این شهرها عادی اعلام شود.

مسائلی هم‌چون عدم توان مدیریت در رده‌های دوم هستند و درباره‌ی قم هم همین الان تا جایی که بتوانند مخفی‌کاری می‌کنند و یا با پروپاگاندا وضعیت را نرمال نشان می‌دهند. اگر این شهرها آسیب‌پذیر نشان داده شوند یقینا حامیان و باورمندان روایت‌ها را دچار شک می‌کند و می‌تواند باعث ریزش‌های گسترده در اندک حامیان باقی‌مانده شود.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)