به تازگی فیلمی ۸ ثانیه ای از رابطه جنسی یک زن در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می شود مربوط به مسیح علینژاد، قهرمان مبارزه با حجاب در ایران است.

شخصا نمی توانم آنچه نشریافته را بپذیرم. مسیح هم در واکنشی سریع، فیلم نسبت داده شده به خود را در توئیتی رد کرده است.

در توئیت او آمده است: چقدر توی سایت‌های پورن پرسه زدید تا یکی رو پیدا کنید که شبیح به من باشه؟ چقدر با جزییات و دقیق صحنه به صحنه فیلم‌های پورن نگاه کردید تا به مثلا منو آزار بدین یا «آبرو» از یک زن ببرید؟ وقتی توی تلویزیون تهدید به تجاوز جنسی دو زن میکنید طبیعه برای شبکه‌های مجازی کارمند داشته باشند.

واکنش ها به این توئیت هم بیشتر از آنکه رسانه ای باشد در شبکه های مجازی و بین کاربران داغ شده و بسیاری به آن پرداخته اند. بطور طبیعی این مساله موافقان و مخالفانی یافته است. بخش مهمی از کاربران بدون توجه به پاسخ او، به اشکالات ویرایشی و دو غلط املایی(شبیح و طبیعه) متن فرو رفته و پاسخ او را ناشی از دستپاچگی عنوان کرده اند.

من برخلاف این عده، سخت بودن نوشتن یا توضیح در این موارد را کاملا طبیعی می دانم، اتهام زنی راحت است و جواب دادن به آن بسیار سخت و متهم قطعا از این بی اخلاقی متعجب و کلافه. بنابراین انتظار نشر یک متن دقیق و تمیز در این اوضاع بیهوده است. از قدیم گفته اند یک نادان سنگی در چاه می اندازد که ۴۰ عاقل نیز از عهده خارج کردن آن برنمی آیند.

همه آنچه تا اینجا نوشتم مقدمه بود و حاشیه، آنچه رخ داده نه اولین حمله به اوست و نه آخرین آن خواهد بود، زنی با جرات مسیح سال هاست سیبل حملات از داخل و خارج است ولی با وجود رنجش، به راه خود ادامه داده است.

یافتن رمز چنین برخوردهای از سر عقده گشایی را باید در مبارزاتی جستجو کرد که او در پیش گرفته است.

باید اعتراف کنم، مسیح بمبی از هیجان و تحرک است که ج.ا نتوانست با مهار وی استخدامش کند و این شاه ماهی عاقبت به تور دولت خوش شانس آمریکا و اهداف حقوق بشری آن افتاد و حالا روزبروز عیارش نمایان تر می شود.

مبالغه آمیز نخواهد بود اگر گفته شود او باسابقه ای بسیار کمتر از دهها مدعی مبارزه با رژیم، موفق شده از بیشترشان فاصله ای نجومی بگیرد. دیدار رسمی با مقامات اصلی دولت آمریکا مانند پمپئو یا شرفیابی به حضور شاهزاده رضا پهلوی از جمله این موفقیت هاست.

بطور اجمال، بدخواهان او در دو طیف خلاصه می شوند. در یک سر، ج.ا است که تکلیف اش با این زن مبارز مشخص است. کار مبارزاتی او با رژیم به آنجا کشیده که رهبر ج.ا هم به او واکنش نشان می دهد.

در سوی دیگر اما افراد و جریان هایی از براندازان، مخالفان و اپوزیسیون هستند که یا از سر حسادت او را برنمی تابند و تاب دیدن جایگاه او را ندارند، یا بدبینانه با او به تقابل برمی خیزند.

بسیاری در این طیف مدعی اند یکی از افرادی که ج.ا برای پیشبرد اهداف خود روی او تمرکز کرده، مسیح علینژاد است.

به زعم این عده گرچه در نگاه اول اقدامات وی شایسته بوده و او را در ردیف یکی از تاثیرگذارترین کنشگران اپوزیسیون قرار داده اما این کنشگری ظاهر قضیه بوده و نهایتا منجر به دامن زدن به جنگ زرگری بین دو گروه از مردم با اعتقادات متفاوت می انجامد. نهایت خروجی‌اش نیز انتشار ویدئوهایی تکراری از زنان بدون روسری است. مسیح با این دست کارها، مردم را از مسائل اصلی، رانت‌ها و فسادها دور کرده، انرژِی آنها را با دعواها بر سر مسائل متفرقه و حاشیه‌ای هدر داده و برای بقای جمهوری اسلامی زمان می خرد. این دقیقا همان خواسته جمهوری اسلامی است.

.

اما غیر از این زاویه نگاه بدبینانه، طیفی صف کشیده اند که نقش پررنگ او را حذف و تضعیف جایگاه خود می دانند.

برگردیم به فیلم انتشاریافته و فردی که آن را منتشر کرده. باید منتظر بود و دید آیا چیز دیگری نیز در چنته دارد؟

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)