بیو گرافی من
(مدرس، نویسنده، تیوریسین و نظریه پرداز، عضو کانون صنفی معلمان، فعال مدنی و حقوق بشر و پژوهشگر “مستقل” با ۲۵ سال سابقه آموزش و تحقیق در مدارس، موسسات و دانشگاههای داخل و خارج از کشور؛ ارایه دهنده دو تیوری آموزشی-سیاسی و روش تدریسی منحصربفرد در سطح بین المللی – بمنظور بیدار سازی انتقادی مستضعفان و توانمند کردن آنها؛ مولف ۱۷ کتاب تخصصی – به زبان انگلیسی که در یک انتشارات بین المللی در آلمان منتشر شده اند و در سایت آمازون فروش می روند و نگارنده بیش از ۱۷۰ مقاله به زبانهای فارسی و انگلیسی در مجلات و کنفرانس های ملی و بویژه بین المللی راجع به مسایل و معضلات علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه و راهبردهای خروج از آنها).

دکترای تخصصی در آموزش و روش تدریس از دانشگاه بین المللی میسور در بزرگترین دموکراسی دنیا دارم و تا کنون موفق به چاپ و ارائه حدود ۲۰۰ کتاب و مقاله علمی و تخصصی در انتشارات و ژورنالها و کنفرانسهای ملی و بویژه بین المللی شده ام. قصدم ورود به کمیسیون آموزش مجلس و ایجاد “تغییرات بنیادین” در آموزش پرورش و آموزش عالی می باشد که معتقد هستم ریشه تمام مشکلات و معضلات جامعه و مردم ما در آنهاست. توضیحات بیشتر و رزومه ام را در وب سایتم ببینید.

نظر استادم (پروفسور سباستین داسان) را که بعد از اتمام تحصیلاتم در دانشگاه میسور هندوستان – که در آنجا تدریس هم داشتم – راجع به من:
***”Dr S.M.H.Hosseini is interested in Liberal Education and has a zest for awakening, empowering, and emancipating the oppressed majority. He could be an effective team-leader and facilitator. He could be a valuable asset to any institute of higher learning committed to academic excellence and to the cause of nation building. He has also the capacity for hard work”.
— Prof. A.S.Dasan– Dr Hosseini’s (PhD) Guide, India
————————————————————————
اینجانب در سال ۱۳۵۲ در خانواده ای مذهبی و انقلابی بدنیا آمده ام – نه انقلابی بعد از انقلاب بلکه انقلابی قبل از انقلاب. در سالهای ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۴ همکاری بسیار نزدیکی با بسیج داشته ام که البته بعدها به دلیل تحصیل و کار توامان از شدت این همکاری کاسته شد- هم اکنون نیز به بسیجی بودن خود افتخار می کنم. – اما نمی توانم بسیجی درباری باشم. حضور اینجانب در هیات های مذهبی مخصوصا در تاسوعا و عاشورای حسینی و لیالی قدر نیز چشمگیر بوده و خواهد بود . به بیدار سازی انتقادی، توانمند کردن و رها ساختن مستضعفان از یوغ سرمایه داران و چپاولگران غالبا دین فروش که آنها را به بردگی گرفته اند علاقه مندم و در این زمینه متخصص هستم و برای این منظور دو تیوری آموزشی سیاسی و یک روش تدریس در سطح بین المللی ارایه داده ام. “مستقل” هستم و دارای اندیشه و راهبردهایی متمایز و موثر و اهل باج دادن به هیچ فرد، سازمان و یا نهادی هم نیستم.

لطفا پروفایل من در سایت مجلس را در فضای مجازی به مشهدی ها معرفی کنید تا در آن رزومه و برنامه ها و راهبردهای من را با سایر کاندیداهای مشهد مقایسه کنند و تصمیم بگیرند + پروفایل من در سایت سیاستمدار

مقدمه
۱۶ اذر ۱۳۹۸ در فرمانداری مشهد کاندیدای ورود به مجلس شدم. اعتقادی به انتخابات نداشتم اما با استعفای پروانه سلحشوری به این نتیجه رسیدم که تریبون ستم دیدگان در مجلس که برد بین المللی هم دارد تا حدود زیادی از دست رفت. بنابراین کاندید شدم تا این خلا را پر کنم و صدای این اقشار به حاشیه رانده شده و مستضعف نگاه داشته شده باشم. ضمن اینکه معتقدم ریشه غالب مشکلات و معضلات مردم و جامعه به گل نشسته و فلاکت زده ما در مدارس و دانشگاه ها و سیستم آموزشی ما می باشد. امیدوارم شورای نگهبان من را که – بعنوان متخصص در این حوزه – برای ارتقای کیفیت اموزش پرورش و اموزش عالی و به تبع آن زندگی مردم “برنامه” و “راهبرد” دارم و توسط هیات اجرایی وزارت کشور تایید صلاحیت شدم رد صلاحیت نکنند و باز هم نمایندگان واقعی مردم را دور نزنند چراکه در آنصورت مردم به یقین می رسند که جز رای شان هیچ چیزشان برای آنها اهمیت ندارد….. در صورتیکه شورای نگهبان هم من را همانند وزارت کشور دکتر روحانی بعنوان کاندیدای ورود به مجلس به رسمیت بشناسد و وارد مجلس شوم بر قانون و سیاستگذاری درباره موارد زیر تمرکز خواهم داشت که راجع به هر کدام کتب و مقالات متعددی هم نوشته ام:

برنامه های من
۱. بازتاب موثر مشکلات مردم، مظلومان و به حاشیه رانده شدگان در صحن علنی مجلس و رساندن صدای آنها به گوش مسیولان.

۲. گسترش صنعت توریسم بجای اتکا بر اقتصاد دولتی متکی بر نفت: با توجه به پتانسیل بالقوه ایران و شهر خودم مشهد، بر گسترش صنعت توریسم بویژه در مشهد مقدس اصرار خواهم داشت چراکه آرمانشهر مدنظر من مشهدالرضایی ع هست “مدرن”، “توریستی”، “”شاد”” و پویا و داینامیک و سرشار از طراوت و زندگی. این امر به اشتغال بیش از پیش جوانان و ارتقای وضعیت معیشتی و قدرت خرید مردم می انجامد. – کشورهایی همچون اسراییل و ترکیه شش برابر درآمد نفتی ما از صنعت توریسم نصیبشان می شود!

۳. ارتقای فرهنگ رایج: معتقد هستم فقر فرهنگی ریشه تمام فقرهاست. بعنوان مثال وقتی بن مایه فکری مدیران بالا دستی این است که بکار گیری نخبگان امنیت ملی را به خطر می اندازد چه انتظاری از سطح زندگی شهروندان دارند؟! بنابراین اصل شایسته سالاری و جذب حداکثری نخبگان باید در تمام ارکان نظام فراگیر شود.

۴. تلاش همه جانبه برای پاکسازی ارگانهای دولتی و بویژه آموزش پرورش و آموزش عالی از مافیاهای فاسد دین فروش غارتگر که علاوه بر فروش مجوز موسسات، مدارس و دانشگاه های غیر انتفاعی به افراد غیر متخصص رانت خوار، مقاله، پایان نامه، مدارک دانشگاهی، بورسیه ها، صندلی های پزشکی و … را هم علنا و آشکارا به حراج گذاشته اند!

۵. مبارزه با تحریف سیستماتیک فلسفه عاشورا، قرآن و احادیث و روایات که در جهت استثمار و چپاول مردم رایج و نهادینه شده است.

۶. مبارزه همه جانبه با تحریف سیستماتیک فلسفه عاشورا، قرآن و احادیث و روایات که در جهت استثمار و چپاول مردم و مستضعفان رایج و نهادینه شده است.

۷. ارایه طرح جامع ادغام وزارت علوم و وزارت آموزش پرورش و معرفی وزیری متخصص، باهوش و کوشا برای این وزارتخانه و ملزم کردن او به آپدیت کردن اهداف آموزشی، منابع انسانی، مواد آموزشی، روش های تدریس و روش های ارزشیابی متناسب با مقتضیات زمان و شرایط دنیای پیچیده کنونی و دنیای بمراتب پیچیده تر فردا.

۸. تاسیس دپارتمان تخصصی روش تدریس در این وزارتخانه بمنظور ارتقای کیفیت روشهای تدریس معلمان و اساتید و تاکید بر بکارگیری روش تدریس خودم که ابزاری برای توانمند کردن مستضعفانی هست که از نظر فکری هم بواسطه سیستم آموزشی فعلی مستضعف نگاه داشته شده اند. ویدیو های معرفی نگرش رهایی بخش من در حوزه تعلیم و تربیت و روش تدریس م را که بر مبنای تیوری های آموزشی-سیاسی خودم فرمیوله و ارایه دادم و بخاطر آنها از دانشگاه میسور – در بزرگترین دموکراسی دنیا – دکترای تخصصی آموزش و روش تدریس گرفتم را در اینجا، اینجا و اینجا ببینید.

۹. جایگزینی کنکور با طرح پیشنهادی خودم و درآوردن سرنوشت جوانان این مرز و بوم از سیطره مافیای فاسد بی رحم حاکم بر وزارت علوم و سپردن آن به معلمان ۱۲ سال دوره تحصیل دانش آموزان در مدارس. البته این مافیای پر نفوذ و قدرتمند تلاش خواهد کرد مانع من شود چون الف) کنکور برای آنها منافع مادی سرشار و هنگفتی دارد. ب) کنکور ابزاری برای ترغیب سیستم آموزشی و تعلیم و تربیتی و دانش آموزان به حافظه محوری است: این مافیا از تربیت و پرورش شهروندان تفکر ورز، منتقد، مشارکت جو، خلاق، ظلم ستیز و مطالبه گر که مورد تاکید اسلام راستین هم هست می هراسد چرا که به خوبی می داند این ویژگی ها به رهایی آنها از یوغ آنها می انجامند. و پ) کنکور ابزاری بسیار راحت و کم هزینه برای مهندسی کردن نرم و نامحسوس جامعه است تا با سو استفاده از آن هر که را به مصلحت خود ببینند و بخواهند بر صدر نشانند و هر که را به مصلحت خود بدانند و بخواهند به قول خودشان که خدایی می کنند مطرود و منزوی و ذلیل و حتی معدوم کنند.

۱۰. تلاش همه جانبه برای تغییر نگرش مسیولان در حکومت داری و کاهش هرچه بیشتر تنش بین ایران و آمریکا و کشورهای منطقه در سطح ملی و بویژه بین المللی در جهت برپایی دنیایی سرشار از صلح و صفا و آرامش و صمیمیت. – از طریق مصاحبه با تلویزیون های بین المللی، برپایی کنفرانس های بین المللی و نگارش مقاله و … در سال ۲۰۰۶ که هنوز دانشجوی دکترا در دانشگاه میسور بودم و در دانشگاه ماهاجانا تدریس هم داشتم، از من دعوت شد که در کنفرانس بین المللی ای که توسط دانشگاه توکیو راجع به “صلح جهانی” در هندوستان برگزار شد بعنوان سومین و آخرین سخنران سخنرانی ای – به زبان انگلیسی – درباره چشم انداز صلح در خاورمیانه میانه داشتم باشم و من این مهم را انجام دادم که در بیش از ۲۰ روزنامه و تلویزیون ملی و بین المللی در هندوستان و ژاپن بازتاب داشت:
“Peace in the Middle East”, i presented this paper as the third (and last) main speaker at the International Forum on ‘Global Peace and Civil Action’ – sponsored by National Federation of University Co-operative Association, Japan, held at Mysore, India on August 11–۱۲, ۲۰۰۶.

برخی از برنامه ها و راهبردهای من برای آموزش عالی و آموزش پرورش را در این مقاله من ببینید.

یادآوری
در خبرها شنیدم پسر وزیر دادگستری ایران و نماینده ولی فقیه در انگلستان از طرف دولت انگلستان مجاز شد که بعنوان کاندید ورود به مجلس انگلستان تبلیغات کند. در انگلستان شورای نگهبان ندارند و معتقد هستند مردم خود به هر کس که کاراتر و متخصص تر ببینند رای می دهند و او را بعنوان نماینده واقعی خود به مجلس می فرستند. امیدوارم شورای نگهبان من را هم همانند سردار کریمی قدوسی و … که در همان روز در فرمانداری مشهد در کنار من کاندید ورود به مجلس شدند تایید کند تا من متخصص هم با طرح ها، برنامه ها و راهبردهایی که دارم به حل معضلات جامعه و ستمدیدگان و غارت شدگان کمک موثر کنم. اگر بیش از این به امثال من اجازه خدمت ندهند دیگر نمی توانند آمریکا و غرب را مسیول فلاکت های مردم و جامعه و به صلیب کشیده شدن اسلام عزیز در اذهان آنان معرفی کنند. مقالات مرتبط من را در وبلاگم بخوانید تا شما هم متوجه شوید که من فردی “مستقل” و با افکار، باورها و راهبردهایی متمایز از احزاب و جریانات سیاسی بی کفایت و منفعت طلب فعلی هستم که ۴۰ سال است ناکارآمدی خود را به همه ثابت کرده اند و نتیجه زمامداری آنها را در کف خیابانها و وضعیت جامعه و مردم می بینیم. تصاویر ثبت نام من را در اینستاگرامم ببینید.

سخن آخر
معتقد هستم که اگر من و تخصص و برنامه هایم به مردم مشهد معرفی شویم “قطعا” به مجلس راه پیدا خواهم کرد و برای عملیاتی کردن برنامه و آرمانهاهایم تمام تلاشم را خواهم کرد و سعی در اصلاح قوانین و سیاستگذاری های مناسب خواهم نمود. چون “مستقل” هستم و دارای اندیشه و راهبردهایی متمایز و موثر برای شکوفایی و آبادانی این مرز و بوم و اهل باج دادن به هیچکس هم نیستم هیچ حامی ای ندارم و مافیا هم با تمام قوا درصدد هست من وارد مجلس نشوم. لطفا من و برنامه هایم را بویژه به مردم مشهد معرفی کنید. – تکرار می کنم: آرمانشهر مدنظر من مشهدالرضایی هست “مدرن”، “توریستی”، “”شاد”” و پویا و داینامیک و سرشار از طراوت و زندگی.

سوابق اجرایی من
از ۱۳۷۴ در مدارس و موسسات مشهد و همینطور دانشگاه های آزاد اسلامی مشهد، بجنورد، قوچان، گلبهار، تربت حیدریه، و موسسات آموزشی دیگر از قبیل جهاد دانشگاهی نیشابور تدریس داشته ام. در کنفرانس های ملی و بویژه بین المللی و نیز ورک شاپ های متعددی شرکت کرده ام و ورک شاپ هایی هم برگزار کرده ام. هم اکنون علاوه بر مشاوره برای نگارش مقالات و نیز رساله های دانشجویان ارشد و دکترا ادیتور دو ژورنال بین المللی در آمریکا و کانادا و همین طور عضو ۳ انجمن تخصصی زبان در انگلستان، هندوستان و ایران می باشم.

در آخرین مقالاتم که در دو ژورنال آی اس آی در لهستان و انگلستان منتشر شد به معرفی “اسلحه آموزشی” م که بر پایه تیوری های آموزشی سیاسی خودم ارایه داده ام پرداخته ام که در واقع راهبردی آموزشی برای توانمند کردن مستضعفانی هست که بواسطه سیستم فعلی آموزش و پرورش از نظر فکری هم مستضعف نگاه داشته شده اند تا راحت تر استحمار، استثمار و استعمار و چپاول شوند. ۱۵ جلد از کتاب هایم را در آلمان و دو جلد آنها را در تهران منتشر کرده اند. هشت ۸ کتاب و بیش از ۲۰ مقاله آماده چاپ هم دارم. آخرین کتاب تخصصی و مرجع اینجانب که ۴۲۰ صفحه است توسط انتشارات جنگل تهران چاپ شد. نام کتاب که در دی ماه ۱۳۹۲ به مرحله نهایی جشنواره رشد راه پیدا کرد و جزو ۳ کتاب برتر کشور شد و توسط وزارت آموزش و پرورش به همه معلمان و دانشجو معلمان توصیه شد:

“Beyond The Present Methods And Approaches To ELT/Education: The Crucial Need For A Radical Reform”

در این کتاب به معرفی روش تدریس منحصر بفرد خودم که بر پایه تیوری آموزشی- سیاسی م طراحی کرده ام و تا کنون دهها مقاله، کتاب و پایان نامه راجع به آن نوشته شده است پرداخته ام. (ویدیوی ۱۷ دقیقه ای روش تدریسم . تاکنون در دو بازه زمانی جدا مجوز تاسیس موسسه زبان را در مشهد را به من داده اند.

معتقدم اگر من و تخصص و برنامه هایم که در وب سایت م آمده اند به مردم مشهد معرفی شویم “قطعا” به مجلس راه پیدا خواهم کرد و … لطفا من را معرفی کنید. – “مستقل” هستم و دارای اندیشه و راهبردهایی متمایز و موثر و اهل باج دادن به هیچ فرد، ارگان، سازمان و یا حزبی هم نیستم.

آرمانشهر مدنظر من مشهدالرضایی ع هست “مدرن”، “توریستی”، “”شاد”” و پویا و داینامیک و سرشار از طراوت و زندگی.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)