طاقت بیار رفیق!


شما (جولیان آسانژ و ادوارد اسنودن) دو تن از سرشناس ترین انسان هایی که اسناد “محرمانه” دولت ها علیه مردم را فاش کردید هر یک به شکلی در شرایط نامناسبی به سر می برید. ادوارد اسنودن کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای)جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی لیکس وقتی فهمیدید که سیستم به اصطلاح امنیتی و دفاعی آمریکا تمام ارتباطات مردم را شنود می کنند و چه جنایات سازمان یافته و حکومتی در تمام دنیا انجام می دهند به فاسد بودن سیستم آگاه شدید و آنها را نزد افکار عمومی جهان آشکار کردید. شما با هزاران نسخه مدارک نشان دادید که دولت آمریکا خود بزرگترین تروریست و جنگ افروز علیه مردم است و نشان دادید هیچ امنیتی برای مکالمات خصوصی مردم و حتی مقامات دیگر کشورها در اینترنت و … وجود ندارد و همه ی آنها تحت کنترل دولت آمریکا است. با افشای این اسناد و مدارک زیاد و معتبر و بی نظیردر سایت ویکیلیکس جهان فهمید که در پشت چهره دفاع از حقوق بشر آمریکایی چه جنایات و فعالیت هایی در جریان است.  اسنودن موفق به فرار شد و سال ها است در روسیه به سر می برد هر چند به او اقامت دائم نمی دهند و به دلیل مستقل بودن تحت فشار است. اما تو به سفارت اکوادور که دولتی با اصطلاح چپ گرا داشت در لندن پناهنده شدی و با سر کار آمدن دولت دست راستی در اکوادور از ابتدایی ترین امکانات هم محروم شدی،مدت ها آفتاب را ندیدی و در واقع زندانی و سپس تحویل نیروهای امنیتی انگلستان شدی. تو در دادگاه نا عادلانه به بیست ماه حبس محکوم گردیدی و با وجود سپری شدن این مدت هم چنان در زندان به سر می بری. اکنون در زندان بلفاست در سلول انفرادی هستیو کمترین امکانات را از تو دریغ کرده اند.واضح است که اینها را تو با جسم و روحت حس کردی , وخیلی بهتر از من می دانی.اینها را گفتم که بدانی وضعیت تو را بسیاری در اقصا نقاط دنیا می دانند و حس هم دردی دارند و بسیاری تمایل دارند کاری برای آزادی تو انجام دهند.

اما چند کلمه با حامیان آسانژ ومدافعان آزادی. بزرگترین خطر تحویل او به دولت آمریکا است . آمریکا تلاش دارد او را تحویل بگیرد تا شکنجه دهد و برای همیشه در زندان نگهدارد و صدای او را ساکت کند. اما اعتراضات افکار عمومی و حامیان آسانژ تا کنون مانع این کار بوده است. اما اکنون که او در چنین شرایطی است و مقدار زیادی وزن کم کرده و روحیه اش تحلیل رفته وتحت شکنجه است و به حمایت وسیعتری نیاز دارد. کمپین اینترنتی حمایت از جولیان آسانژ راه افتاده است. با تبلیغ و پیوستن به آن حمایتمان را از او بیشتر کنیم.

قدرت افکار عمومی و اعتراضات و تجمعات را دست کم نگیریم. محکومیت ناعادلانه او تمام شده و او باید آزاد شود تا به هر جای دنیا می خواهد سفر کند و در امنیت باشد. او به همه مردم دنیا برای آگاه شدن کمک کرده و اکنون نیازمند کمک و حمایت جهانی است. باید دولت انگلستان را تحت فشار قرار داد. مردم انگلستان در درجه اول و در درجه دوم دیگر مردم جهان می توانند به او کمک کنند. دولت انگلستان رسما جولیان آسانژ را تحت شکنجه و بازداشت غیر قانونی قرار داده است. دولت انگلستان می خواهد با وقت کشی آسانژ را از خاطره مردم محو کند. نه تنها نباید او را فراموش کنیم بلکه باید حمایت از او را گام به گام بیشتر و بیشتر کنیم. روز بازداشت او را می توانیم به روز آسانژ و یا روز افشای جنایات پشت پرده تبدیل کنیم. 

و چند کلمه با جولیان آسانژ. با یقین حدس میزنم که این نامه همانند بسیاری از نامه ها که برایت ارسال می شود به دستت نمی رسد تا تو فکر کنی فراموش شده ای. اما شاید روزی این نامه و نامه های دیگر را بخوانی. بدان که تو سمبل روشنگری و افشاگری جنایات و جاسوسی ها علیه مردم هستی و آزار و اذیت های فرسایشی که متحمل شدی، بهای مبارزه تو در این راه و در راه آزادی است. به همین دلیل ایستادگی تو اهمیت دارد. روحیه ات را بازیاب! بر اهمیت و بزرگی کاری که کردی آگاه باش، و مقاومت تو جزئی از مقاومت عمومی جهانی در مقابله با جنگ های دولت های سرمایه داری، جنایت های دولتی و سرکوب مردم است. تو مبارز راه آزادی هستی. ایستادگی و مبارزه تو باید با روحیه و جسارت همراه باشد. تو کار بزرگی انجام دادی و با مقاومت بزرگ نیز می توانی آن را تکمیل کنی. من به عنوان یک سوسیالیست دست تو را می فشارم و دیگر حامیان تو که روز به روز بیشتر می شوند نیز دست یاری به سویت دراز کرده اند. من به عنوان سوسیالیستی که حدود شش سال در زندان جمهوری اسلامی ایران در بدترین شرایط جامعه  همانند بسیاری دیگر شکنجه شدم وتجربه ی روزهای سخت زندان را دارم، چند توصیه کوچک دارم. چهار چیز را فراموش نکن. ورزش،مطالعه، بهداشت و مهمتر از همه انگیزه ات را. طاقت بیار رفیق، ما همه با تو هستیم!

محمد حسین مهرزاد- سوئد

۱۵-۱۲-۲۰۱۹

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com