“امیررضا عبداللهی” نوجوان ۱۳ ساله فرزند محمدکه در جریان اعتراضات روز شنبه ۲۵ آبان،در #اسلام‌_شهر با گلوله ماموران امنیتی جان‌باخته است.
خانواده این نوجوان جان‌باخته که ساکن اسلامشهر در استان تهران هستند پس از ۳ روز پیگیری توانسته‌اند پیکر امیررضا را ۲۸ آبان تحویل بگیرند و برای خاکسپاری به زادگاه او در پارس‌آباد مغان منتقل کنند و به صورت خصوصی و صرفا با حضور اعضای خانواده همان‌جا به خاک بسپارند.امیر‌رضا محمد عبداللهی پدر این نوجوان جان‌باخته کارگر گچ‌کار ساختمان است و ۵ سال است از پارس‌آباد مغان به اسلامشهر مهاجرت کرده بود. خانواده عبداللهی به دلیل تهدید نیروهای امنیتی که در صورت خبررسانی مانع خاکسپاری خواهند شد تاکنون درباره کشته شدن فرزندشان سکوت کرده بودند.

================

ساسان عیدی وند یکی دیگر از جانباختگان اعتراضات سراسری آبانماه است که تنها ۱۷ سال داشت.
ساسان در یزدانشهر – اصفهان هدف گلوله نیروهای سرکوب قرار گرفت و جان باخت.

********************

#نیکتا_اسفندیاری نوجوان چهارده ساله که با شلیک مستقیم گلوله به سرش در خیابان ستارخان جان باخت.

خانواده اش بعد از سه روز جنازه را تحویل گرفتند.

چه کلامی میتواند تسکین این جنایت برای خانواده اش باشد.


کسی که این عکس را گرفته این طور نوشته:هرکاری کردم نمیتونستم آروم بشم رفتم به امید اینکه واقعی نباشه. از یکی از قبرکنایی که اونجا بود پرسیدم گفتم هرروز اینجایی گفت آره، گفتم فلانی رو وقتی خاک میکردن اینجا بودی گفت آره، گفتم اینکه نیروی امنیتی کشتنش درسته بین اونایی که اومده بودن واسه خاکسپاری چیزی نشنیدی گفت نمیدونم.
بعد کلی اصرار و اینکه بابا بخدا من خبرنگار نیستم و دادن پول دو روز کارگریش گفت آره، اصلا نمیدونم چرا همچین کاری کردم.

▪️وحشتناک تر این که پدر داغدار این نوجوان جانباخته را با زور و تهدید نشاندند جلوی دوربین تا بگوید #نیکتا_اسفندانی سیاسی و مخالف نظام نبود!
آنقدر ابله هستند که نمی دانند این نوع اعتراف گیری ها خشم مردم را بیشتر می کند. آخر بچه ۱۴ ساله چه چیزی از سیاست می دانست که «اشرار»ش خواندید و به سرش گلوله شلیک کردید و جسدش را چنین بی رحمانه و غریبانه در خاک کردید؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com