ماف نیوز: در جریان اعتراضات اخیر در شهرهای مختلف دهها شهروند از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شده‌اند که هویت ۳۱ تن از آنان احراز شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی یک هفته‌ی گذشته در جریان اعتراضات مردمی در مخالفت با افزایش سه برابری نرخ بنزین بود و ساعاتی بعد از شروع اعتراضات، روندی در مخالفت با نظام را در پیش گرفت و دهها شهروند بازداشت شده‌اند که تاکنون هویت ۳۱ تن از آنها احراز شده است.

تلگرام ماف نیوز
در شهرستان جوانرود دست کم نه شهروند به نامهای “فرید محمودی”، “شعبان مریدی”، “صادق عثمانی”، “ریبوار سیدرستمی”، “محمد ابراهیمی”، “امجد شاهمرادی”، “عمران ولدی”، “امین کاسب” و “وحید عبدی” بازداشت شده‌اند.

در مریوان شش تن به نامهای “صدیق عزیزی”، “میثم محمدی”، “پوریا علی‌پور”، “ارشاد خونزر”، “لقمان خوراب” و “علی تاجر” بازداشت شده‌اند.

در ارومیه سه شهروند به نامهای “نحو امینی”، “رزگار صداقت” و “سعید محمدزاده” و در سنندج هم دست کم چهار شهروند به نامهای “پریسا سیفی”، “امیر خالدی”، “صابر قدیر” و “محمد زارع” بازداشت شده‌اند.

همزمان از کرمانشاه گزارش شده است که چهار شهروند به نامهای “محمد یاری”، “علی ذوالفقارنسب”، “مبین مرادی”، و “رضا جابری” در همین رابطه بازداشت شده‌اند.

در بوکان دو شهروند به نامهای “صادق خضری” و “سلیمان نادر”، در شهرستان مهران یک شهروند “امیرحسین جیران” و در شهر ایلام دو شهروند به نامهای “مهین رزاق” و “سهراب اعرابی” دستگیر شده‌اند.

طی یک هفته‌ی گذشته جهت جلوگیری از تبادل اطلاعات، شبکه‌ی اینترنت در ایران قطع شده و به همین علت تایید اخبار با دشورایهای زیادی روبرو شده است.

شعبان مریدی

امین کاسب

پوریا علی‌پور

نحو امینی

محمد زارع

مبین مرادی

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com