نام کتاب: تاریخ اجتماعی روابط سکسی در ایران
نویسنده: ویلم فلور
ترجمه: محسن مینو خرد
ناشر: فردوسی (سوئد)

ویلم فلور محققی در زمینه تاریخ اقتصادی است که در این کتاب به جهت تسلطش بر زبان فارسی و عربی و تاریخ ایران توانسته است مبسوط ترین تاریخ اجتماعی ایران را در حوزه جنسیت و امور جنسی تقریر کند. فلور این تاریخ را از آغاز حکومت ها پادشاهی در ایران یعنی ۲۵۰۰ سال پیش آغاز می کند و همه شئون زندگی جنسی از جمله زناشویی، روابط جنسی خارج از خانواده، همجنس گرایی، اشکال سکس غیر متعارف و سنت های مربوط به روابط جنسی خانوادگی را شرح می دهد. به جرئت می توان گفت در حال حاضر این اثر به جهت میزان داده ها و کنجکاوی در اسناد و متون یکی از بهترین آثار مرجع در زمینه جنسیت در ایران قلمداد می شود. فلور از منابعی که کمتر کسی آنها را منابع جنسیت قلمداد می کند بهره برده است و تقریبا هر سندی را که می توانسته نکته ای در مورد این راز مگو در زندگی ایرانیان به دست دهد، کاویده است.
مطالعه این اثر را همزمان برای محققان عرصه جنسیت و خوانندگان علاقه مند به این موضوعات می توان پیشنهاد کرد. عناوین فصول این اثر به این شرح است:
بخش نخست: ازدواج در ایران امری خانوادگی
بخش دوم: زناشویی موقت
بخش سوم: روسپی گری، امری برون ازدواجی
بخش چهارم:روابط همجنس گرایانه، امری عادی
بخش پنجم: بیماری هایی آمیزشی در ایران (۸۷۹-۱۳۸۶)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com