اعلان اجباری حجاب در مسجد کبود / عکس از مینا

قفقازستان – در ورودی محوطه مسجد کبود در ارمنستان مامور ارشاد مستقر شده است. از سال ۲۰۰۰ میلادی که بازسازی این مسجد تکمیل شد هیچگاه اجباری بر رعایت حجاب اسلامی در محوطه محل اعمال نمی شد اما مدتی است که گردشگران و بازدیدکنندگان زن مجبور به استفاده از روسری یا چادر می شوند.
ایست بازرسی مسجد کبود در داخل محوطه و کنار درب ورودی قرار گرفته است و یک یا دو نگهبان ارمنستانی آن را اداره میکنند. نگهبانان که تاکنون همواره مرد بوده اند، مانع ورود زنان بی حجاب می شوند و به آنها روسری یا چادر ارائه می دهند. 
مسجد کبود یکی از بزرگترین پایگاههای فرهنگی جمهوری اسلامی در منطقه قفقاز می باشد. اما فشارهای ایدئوژیک جمهوری اسلامی در ارمنستان تنها محدود به این مسجد نبوده است. در سال ۲۰۱۵ قفقازستان فاش ساخت که دانشگاه اروپایی ارمنستان دانشجویان دختر ایرانی را مجبور میکند که با حجاب اسلامی عکس بگیرند. این دانشگاه پس از مدتی شرط داشتن حجاب اسلامی را از وبسایت خود حذف کرد.

به کانال تلگرامی گرجستان بپیوندید

مامور ارشاد در مسجد / عکس از مینا

 

ایست بازرسی مسجد / عکس از مینا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com