آدرس IP یک شناسه آنلاین منحصربفرد است. هر کامپیوتر در شبکه IP منحصربفردی دارد و از طریق این آدرس کامپیوترها می‌توانند همدیگر را شناسایی کرده و ارتباط داشته باشند. 

آدرس IP استاندارد (پروتکل IPv4 ) از چهار قسمت شامل اعداد تشکیل می‌شود که این قسمت‌ها با نقطه (.) از هم جدا می‌شوند، برای مثال : ۸.۸.۴.۴ .

در حالیکه هر کامیپوتر آدرس مشخصه خودش را دارد، دسترسی به آن از دنیای خارج براحتی امکان پذیر نیست. مودم‌ها یا مسیریاب‌ها ارتباط بین کامیپوترها را فراهم می‌کنند. به مسیریاب‌ها به عنوان پلی نگاه کنید که بین کامپیوتر شما که در شبکه خانه یا محل کارتان وجود دارد و کامیپوترهای دیگر در شبکه اینترنت است.

هنگامی که از وب‌سایتی بازدید می‌کنید، IP ای که با دیگر کامیپوترهای شبکه اینترنت، در این مثال وب‌سایت مقصد و روترهای بین راه، به اشتراک گذاشته می‌شود در واقع IP مودم یا مسیریاب (Router) شماست.

ادامه این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

آدرس IP چیست و چه اطلاعاتی را فاش می‌کند؟

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com