ماف نیوز: اجرای حکم قصاص یک زندانی متهم به قتل عمد در زندان سنندج قریب‌الوقوع می‌باشد. خانواده‌ی این زندانی محکوم به قصاص نفس، تاکنون نتوانسته‌اند رضایت ولی دم را کسب کنند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، به خانواده‌ی یک زندانی متهم به قتل عمد در زندان مرکزی سنندج به نام “رزگار زندی” ۲۷ ساله اعلام شده است در صورتی که نتوانند تا روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه ۹۸ رضایت ولی دم را به دست بیاورند، این زندانی در تاریخ موردذکر اعدام خواهد شد.

رزگار زندی

تلگرام ماف نیوز
وی که از چهار سال پیش به اتهام قتل عمد در زندان مرکزی سنندج محبوس می‌باشد، با همین اتهام از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به قصاص نفس محکوم شده است.

رزگار زندی چهار سال پیش، متعاقب یک درگیری در میدان نبوت شهر سنندج بازداشت شد که به قتل شخصی از نزدیکانشان به نام “فرید زندی” فرزند خالد انجامید.

برابر ماده‌ی ۲۰۵ قانون مجازات اسلامی قتل عمد موجب قصاص است و اولیای دم می‌توانند با اذن ولی امر قاتل را با رعایت شرایط مذکور در فصول آتیه قصاص نمایند و ولی امر می‌تواند این امر را به رئیس قوه قضاییه یا دیگری تفویض نماید.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com