سازمان حقوق بشر ایران؛ ۶ شهریور ماه ۱۳۹۸: ۹ فعال مدنی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه جمعا به ۵۴ سال زندان محکوم شدند. در صورت تجمیع جرایم برای هرکدام از این افراد، ۵ سال زندان اجرایی خواهد شد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، ۹ فعال مدنی اخیرا در طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب جمعا به ۵۴ سال زندان محکوم شدند. جلسه رسیدگی دادگاه بدوی این فعالین مدنی در تاریخ ۲۱ فروردین‌ ماه ۱۳۹۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار و رأی صادره در تاریخ ۵ شهریورماه ۱۳۹۸ به آنها ابلاغ شد.

بر اساس رأی صادره داریوش زند، شیما بابایی، سعید اقبالی، محمود معصومی، سعید سیفی جهان، بهنام موسیوند، شقایق محکی، مژگان لعلی و نادر افشاری هرکدام از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

در صورت اجرایی شدن ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» برای هر یک از این فعالین مدنی قابل اجرا خواهد بود.

لازم به یادآوری است، این فعالین مدنی در تاریخ ۱۲ بهمن‌ ماه ۱۳۹۶ از نقاط مختلف کشور طی عملیاتی مشترک توسط وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

تمامی آنها به جز بهنام موسیوند که با قرار کفالت آزاد شد، پس از چند ماه بازداشت با قرار وثیقه موقتا از زندان اوین آزاد شدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com