همزمان با اعلام خبر سفر جواد ظریف به نروژ و ملاقات وی با نخست وزیر، وزیر امورخارجه و دیگر مقامات این کشور، چهار حزب سیاسی و یک سازمان حقوق بشری بیدرنگ با برگزاری جلسه ای مشترک همایش بزرگی را علیه سفر ظریف تدارک دیده و با فراخوانی مشترک از همه نیروهای مخالف جمهوری اسلامی دعوت نمودند تا در این همایش اعتراضی شرکت فعال داشته باشند.

برگزارکنندگان این همایش عبارتند بودند از: حزب دمکرات کردستان ایران، حزب دمکرات کردستان، حزب چپ ایران (فدائیان خلق)، حزب کومله کردستان ایران و کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران- نروژ

اقدام بعدی برگزارکنندگان ارسال و انتشارنامه ای سرگشاده به نخست وزیر نروژ و اعتراض شدید به حضور ظریف در این کشور و ملاقات وی با مقامات این کشور بود.

در این نامه با اشاره به جنایات جمهوری اسلامی علیه مردم ایران و نقش ظریف در کتمان این جنایات، شرایط زندانیان سیاسی، عقیدتی و دستگیری و محکومیت فعالین جنبش زنان، کارگری، محیط زیستی و سایر دربندان کشورمان، در بیدادگاههای جمهوری اسلامی از دولت نروژ بخاطر دعوت از ظریف شدیدا انتقاد شد و از مقامات این کشور خواسته شد که در این دیدارها فریب ر‌ژیم جمهوری اسلامی را به عنوان یکی از خشن ترین و ضد بشری ترین حکومت های چهار دهه گذشته را نخورده و اکنون که وی را برای معاملات تجاری به کشورشان دعوت کرده اند، بخشی از حقوق و مطالبات مردم ایران را با محمد جواد ظریف مطرح نمائید: برخی از مهمترین مطالبات بقرار زیر بود:

  • زندانیان سیاسی عقیدتی، مدافعان محیط زیست و فعالان کارگری را بدون هیچگونه قید و شرطی از زندان آزاد نمایند.
  • به قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، گروه های ایتنیکی، اقلیتها دینی، مذهبی و جنسی پایان داده و خواهان لغو حجاب اجباری در ایران شوید.
  • از بازداشت نویسندگان و روزنامه نگاران خودداری نموده و گردش آزاد اطلاعات را محترم شمارند.
  • ضمن برخورداری متهمان از وکیل به محاکمات ناعادلانه و مجازات از طریق شکنجه و اعدام پایان دهند.
  • زمینه برگزاری انتخابات آزاد و رقابت سالم را مطابق اصول دمکراتیک برای مردم فراهم آورند.

این بیانیه برای نخست وزیر و وزیر امورخارجه و پارلمان این کشور ارسال شد.

جمعی وسیعی از ایرانیان مقیم نروژ علیه حضور ظریف در این کشور در این تظاهرات فعالانه شرکت نمودند. و پیام های خود را قرائت نمودند.

در این تجمع احزاب و جریانات سیاسی دیگری همچون حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری، نیروهای مشروطه خواه ، منفردین سیاسی، نیروهای ملی و دیگر فعالین سیاسی – اجتماعی ایرانی حضور فعالی داشتند.

این مراسم با سخنرانی، خواندن سرود وسردادن شعارهایی به زبانهای فارسی، کردی، نروژی وانگلیسی از طرف نمایندگان احزاب مختلف حاضر در تجمع همراه گردید. لازم به توضیح است تعدادی عکاس، خبرنگار و گزارشگر از رسانه های مختلف ایرانی و نروژی در میان جمعیت حضور داشته و آنرا پوشش خبری داده اند.

این همایش یکی از موفق ترین تجمعات ایرانیان در طی سالهای گذشته بود، بطور حرفه ای و در کمترین زمان ممکن بخوبی تدارک دیده شده و همه شرکت کنندگان از برگزاری این همایش راضی و خرسند بودند.

کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران- نروژ ضمن تشکر از شرکت کلیه ایرانیان نیروهای مختلف سیاسی جهت همکاری در برگزاری این کارزار اعتراضی مطابق با اهداف و برنامه های خود باور دارد با قبول تفاوتها و احترام به حقوق دمکراتیک همدیگر بر روی موضوعات خاص و مشخص در حمایت از مبارزات و منافع مردم ایران در تقابل با حکومت جمهوری اسلامی می توان همکاری و اتحاد عمل نمود.

هیئت اجرایی کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران- اسلو

۱۸ آگوست ۲۰۱۹

* فیلم و گزارشهایی از این تجمع اعتراضی را می توانید در سایت و صفحه فیسبوکی آقای کیانوش توکلی مسئول تلویزیون اینترنتی ایران گلوبال تماشا نمائید.https://www.youtube.com/channel/UCmqZwKvlfzIxOr9L_-Sw0LA

https://www.facebook.com/keianosh.tavakkoly

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com