هموطنان عزیز

امروز تعدادی از امضاء کنندگان بیانیه ۱۴ نفر و افراددیگری ازهمراهان آنان به عنوان ” شبکه ضد انقلاب” دستگیر شدند. اسامی دستگیر شدگان: “محمد نوریزاد، هاشم خواستار، عبدالرسول مرتضوی، غلامحسین بروجردی، پوران ناظمی، جواد لعل محمدی، فاطمه سپهری، محمدحسین سپهری، مرتضی قاسمی و حوریه فرجزاده طارانی.

تعداد پنج نفردیگر(شامل زن و مرد) از افراد کانون فرهنگیان و جانبازان که اسامی آنها تاکنون مشخص نشده است.

دستگیر شدگان حدود ۱۵ نفر بودند.”

پیش از دستگیری آقای جواد لعل محمدی سخنگوی ۱۴ نفر بیانیه زیر را دراحتیار کمیته حمایت قرار داد تا در صورت دستگیری آن ها منتشر شود .

کمیته حمایت از بیانیه ۱۴ نفر

حسن اعتمادی، بهروزستوده ، مسعود نقره کار

۲۰ مرداد ۱۳۹۸

۱۱ اگوست

 

جواد لعل محمدی سخنگوی ۱۴ نفر:

وجدان های بیدار و آزادگان جهان

ما چند تن ازنخستین گروه ۱۴ نفری برای اعتراض به بازداشت دوتن ازیاران خود وازامضا کنندگان بیانیه “نه به جمهوری اسلامی، نه به جنگ”، آقایان کمال جعفری یزدی و محمد مهدوی فر، فردا صبح درمقابل محل دادگستری استان خراسان حاضرخواهیم شد وآزادی همکاران عزیزمان را از مسئولان دستگاه قضائی کشوردرخواست خواهیم نمود، گرچه میدانیم که قضات جمهوری اسلامی و دستگاه قضائی کشورهیچگونه استقلالی ازخود ندارند و به فرمان دستگاه اطلاعات وامنیت عمل می نمایند وحکم صادر میکنند، وبرکسی هم پوشیده نیست که هردودستگاه قضائی وامنیتی جمهوری اسلامی مانند سایرنهادهای جمهوری اسلامی، تحت امرشخص ولی فقیه سید علی خامنه ای هستند که ما استعفای او را درخواست کرده ایم.

هموطنان، مردم آزاده جهان، سازمانها و شخصیت های طرفدار آزادی انسان و حقوق بشردر سرتاسرجهان،

اعتراض به ۴۰ سال نحوه اداره کشور، اعتراض به تبعیض ها ونابرابری ها، اعتراض به فقر و بیکاری و گسترش روزافزون فساد وفحشا واعتیاد و اختلاس، اعتراض به ظلم و بی عدالتی درکشور، واعتراض به دستگیری معترضان و دگراندیشان و زندان وشکنجه واعدام آزادیخواهان جرم نیست و از حقوق شهروندی وقانونی ما است، آنچنانکه آزادی بیان و آزادی تجمع و درخواست تمام حقوق وآزادیهای فردی واجتماعی مندرج دراعلامیه جهانی حقوق بشرازحقوق بدیهی و اولیه ما است که جمهوری اسلامی همه آنها را از ما سلب کرده است

هموطنان شریف، مردم آزاده جهان

با توجه به سابقه سرکوب گری وجنایتکاری جمهوری اسلامی، هیچ بعید نمیدانیم که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی فردا  حضورآرام ما را که به نشانه اعتراض به دستگیری یارانمان در مقابل دادگستری خراسان است را تحمل نکنند و ما را هم مانند دوستانمان دستگیرنمایند، بنابراین این اطلاعیه را در اختیار”کمیته حمایت سه نفره” در خارج از کشورقرارمیدهیم تا درصورت دستگیری ما این اطلاعیه را منتشرسازند وفعالیت های دفاعی از ما را به کمک هموطنانی که حمایت خود را در هفته های اخیراز ما دریغ نداشته اند در خارج ازکشورپیگیری کنند.

هموطنان شریف، مردم آزاده جهان

خواسته های ما، همان خواسته هائی است که در بیانیه های ما گفته شده است، اگر ما را دستگیرکنند و برای اعتراف گیری شکنجه وتحت فشار قراردهند مادام که دراسارت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بسر می بریم هرگفته و نوشته ای که رژیم ازجانب ما منتشرکند ویا توسط خود ما بیان شود، و با این شیوه های کثیف بخواهند درخواست های بیانیه های ۱۴ نفر را مخدوش نمایند، چنین گفته ها و نوشته هائی ازدرجه اعتبارساقط است. شیوه کثیف وضد انسانی اعتراف گیری با شکنجه سابقه ۴۰ ساله در جمهوری اسلامی دارد وهدفش تضعیف روحیه مردم و آزادیخواهان و مبارزان کشوراست.

ما از شما هموطنان شریف داخل کشور و خارج ازایران و مردم آزاده جهان درخواست میکنیم نگذارید حرکتی که ما با “نه به جمهوری اسلامی” آغاز کردیم با دستگیری ما خاموش گردد. امید ما به تکثیر ۱۴ نفرهای بیشماراست تا در یک همبستگی ملی و حرکت میلیونی، حکومت استبداد مطلقه جمهوری اسلامی را بدون جنگ وخونریزی وبدون دخالت خارجی و با به کارگیری شیوه های خشونت پرهیزی و نافرمانی مدنی به زیربکشیم. ما مطمئن هستیم راهی را که ما آغاز کردیم ازطرف شما هموطنان آزادیخواه ما دنبال خواهد شد و رژیم جمهوری اسلامی سرنوشتی بهترازسرنوشت دیکتاتورهای سایر کشورها نخواهد داشت.

دستگاه امنیتی حکومت استبداد مطلقه فقیه میتواند ما را دستگیروشکنجه کند، دستگاه فاسد قضائی جمهوری اسلامی میتواند ما را به زندانهای طویل المدت محکوم نماید، اما هرگز نمیتوانند حرکت میلیونها تن از هموطنان ما که ازجور وستم ۴۰ ساله جمهوری اسلامی جانشان به لب رسیده است را متوقف سازند. چشم امید ما در زندان و در زیرشکنجه به شما هموطنان دردمند و آزادگان جهان است، مدافع ما و همه زندانیان سیاسی – عقیدتی درایران باشید.

 زنده باد آزادی، زنده باد همبستگی ومبارزه مردم ایران برای کسب آزادی با شروع “نه جمهوری اسلامی”

جواد لعل محمدی – سخنگوی ۱۴ نفر

۱۸ مرداد۱۳۹۸

۹ اگوست ۲۰۱۹

 

خبر خبرگزاری فارس در باره دستگیری در مشهد


در همین زمینه

بیانیه دوم ۱۴ فعال مدنی – سیاسی در ایران: خواستار «عبور کامل» از جمهوری اسلامی هستیم

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com