حمله فیشینگ یکی از تهدیدهای سایبری است که گویا قدیمی و کهنه نمی‌شود. خرابکاران با استفاده از حمله فیشینگ و ناآگاهی کاربران، به اطلاعات و داد‌ه‌هایی که می‌خواهند می‌رسد. یکی از راه‌های حمله فیشینگ، ایمیل فیشینگ است. خرابکاران با جعل کردن ایمیل‌‌ها و با سواستفاده از علاقمندی و احساسات کاربران آنها را فریب می‌دهند تا پاسخ ایمیل را بدهند، روی لینک کلیک کنند و یا بدتر ضمیمه ایمیل را باز کنند.شناسایی ایمیل فیشینگ اغلب کار سخت و پیچیده‌ای نیست. در این اینفوگرافیک به ۱۰ نکته‌ای که به ما در شناسایی ایمیل فیشینگ کمک می‌کنند اشاره کرده‌ایم.

اما فراموش نکنید خرابکارهان حرفه‌ای می‌توانند خیلی موارد ظاهری را رعایت کنند تا به هدف خود برسند. بنابراین به حس خود اعتماد کنید، اگر ایمیلی، درخواستی، سوالی چیزی در ایمیل وجود دارد که شما را در وضعیت حساس، اضطرار، هیجانی، شک و تردید و غیره قرار می‌دهد همیشه می‌توانید با تماس تلفنی با شخص واقعی اطمینان لازم را کسب کنید. بدین ترتیب می‌توانیم امنیت اطلاعات و حریم شخصی آنلاین خود را تا حد زیادی حفظ کنیم. 

برای دیدن اینفوگرافیک با کیفیت مطلوب روی آن کلیک کنید:

۱۰ نکته‌ای که باید به آن توجه کرد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com