حسین کاشفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید در تحلیل خود از فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ضمن انتقاد از برخوردار نبودن کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری از امکانات رسانه‌ای و تبلیغی به استفاده دولت از بیت المال برای تبلیغ کاندیدای خود اشاره کرد و گفت:از امکانات عمومی نمی‌شود برای تبلیغات یک فرد خاص استفاده شود و قطعاً دولت باید به این موضوع توجه کند.هیچ فردی طبق قانون حق استفاده از امکانات عمومی به نفع یک جریان خاص را نداشته و نخواهد داشت.
وی در ادامه به نقش مردم در انقلاب اشاره کرد و گفت: مردم با رشادت و شجاعت انقلاب کردند و علیه نظام ظالم و فاسد ایستادند که شاهد وضعیت بهتری باشند نه اینکه امروز زیر فشار مشکلات اقتصادی و اجتماعی قرار بگیرند.
کاشفی با بیان اینکه مردم به خوبی بر رفتار و عملکرد مسئولین ناظر هستند و شرایط را لمس می‌کنند،به سخنی از حضرت علی (ع) با این مضمون؛که “اگر به جامعه‌ای می‌خواهد جفا شود کارهای بزرگ را به افراد کوچک بدهید و کارهای کوچک را به افراد بزرگ”اشاره کرد و گفت:ایران در دوران اصلاحات چه در داخل کشور و چه در خارج کشور دارای ارزش و وجه بین المللی بود اما اکنون چقدر ارزش داریم؟باید کشور روز به روز به سمت ترقی و پیشرف می رفت متاسفانه امروز شاهدیم که نه تنها در جا زدیم بلکه عقب رفت هم داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه با شعار نمی شود کشور را اداره کرد بر لزوم برخورداری مردم از حقوق شهروندی و رشد و کرامت انسانی تاکید کرد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اوضاع نابسمان اقتصادی گفت: وقتی سازمان برنامه و بودجه و ساختارهای اقتصادی نابود می‌شوند چه انتظاری می شود داشت که شرایط و اوضاع اقتصادی به این حال و روز اسف‌بار نیافتد.
وی تاکید کرد: جامعه‌ای که در آن نقد نباشد به سمت شادی و نشاط و تحرک نمی رود و امروز متاسفانه این وضع بر جامعه ایران حاکم است اگر کارشناسان دلسوز هم حرفی بزنند خیلی زود توسط عده‌ای برچسب می‌خورند.
کاشفی با بیان اینکه نباید امید خود را از دست بدهیم و در همه حال باید به تلاش خود ادامه داد ، گفت: همه برای آبادانی کشور باید احساس تکلیف کنند. باید نسل های آینده را هم در نظر بگیریم و فکر آینده هم باشیم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب جوانان را سرمایه‌های اجتماعی خواند و از آمار بالای فرار مغزها در کشور ابراز تاسف کرد و افزود: نباید شرایط کشور را به گونه ای رقم بزنیم که اکثر جوانان تمایل داشته باشند از کشور خارج شوند و در جای دیگری غیر از کشور خود زندگی کنند.

دبیر کل خانه احزاب با تاکید بر اینکه مسئولین باید به تاریخ جواب دهند،تصریح کرد: مسئولین باید قدردان مردم باشند چرا که مردم دارای صبر بالایی هستند و با وجود مشکلات اقتصادی و معیشیتی باز هم صبوری می کنند. البته هر چیزی هم تحملی دارد و مردم هم به هر حال آستانه صبری دارند اما نباید شرایط را طوری رقم بزنیم که آستانه صبر مردم تمام شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com