این روزها باز هم بحث حول قتل ستار بهشتی در مجلس اسلامی داغ شده است. نمی توان به سادگی پرونده این جنایتی را که هنوز خون داغ ستار و خشم عمیق میلیون ها نفر را حمل می کند به سادگی بایگانی کرد و به سالن ارشیو ها فرستاد. با مادر و خواهر و بستگان و هم محله ای ها و همسایگانش و کارگران همبسته اش در ایران و جهان چه خواهید کرد… .

نادر بکتاش: ستار در ایران، ستار در مصر، ستارها همه جا

چاپنامه الکترونیک

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۹

مقالات رسیده نادر بکتاش

nader-b

۱۲/۱۲/۱۲

مسئله اول این است که ارتش مصر قدرت این ببر را دست کم گرفت و سعی کرد تا بار دیگر آن را به قفس بازگرداند. حالا هم اخوان المسلین دوباره در تلاش هستند تا آن را به قفس بازگردانند. احمد حسن ۲۶ ساله یکی از مخالفان در انقلاب اول در میدان تحریر است. او ساکن محله فقیرنشین شوبره الخیمه است که مادرش در آن سبزیجات می فروخت. او به من گفت «همه ما امید داشتیم که مرسی فردی باشد که رویاهای ما را متحقق کند و مصر را در مسیر مورد نظر ما قرار دهد. مشکل این است که او نه تنها رویای ما را متحقق نکرده است، بلکه در مسیری خلاف آن قدم برمی دارد … آن ها رویای ما را بردند و آرمان های خود را جایگزین آن کردند. من مسلمان هستم، اما با فکر و ذهن خودم می اندیشم. اما (اخوان المسلمین) از بالا دستور می گیرند … نیمی از قلب من شکسته است، چون می دانم که ما در مرحله ای قدم می گذاریم که احتمال دارد حمام خون به راه بیفتد، اما نیمی از وجود من خوشحال است، چون مردمی که قبلاً کاملاً بی تفاوت بودند، امروز بیدار شده اند و به ما پیوسته اند».

 http://ir.voanews.com/articleprintview/1563552.html

«نیمی از قلب من شکسته است…،اما نیمی از وجود من خوشحال است، چون مردمی که قبلأ کاملأ بی‌تفاوت بودند، امروز بیدار شده‌اند و به ما پیوسته اند».

جای ستار خالیست تا ببیند که برادر جوانش احمدحسن ۲۶ ساله همان رؤیاهای او را دارد. جایش خالیست تا ببیند که او که تلاش می‌کرد که در جسم و جانش احساس کند که « مردمی که قبلأ بی تفاوت بودند، امروز بیدار شده‌اند و به ما [او ستار بهشتی که مادرش را عاشقانه دوست داشت و تیمارداری می کرد و احمد حسن فرزند مادری سبزی فروش], پیوسته اند»، و او ادامه خواهد داشت: ستارها همه جا هستند، تمام نشدنی. با رؤیایی که تا تحقق اش آرام نخواهند گرفت: یک دنیای بهتر بی دیکتاتور و بی استثمار و بی سرمایه.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com