ماف نیوز: پرونده‌ی مهدی گنج‌بخش متهم سیاسی از اهالی خراسان رضوی جهت تحقیقات بیشتر به شهرستان رودبار از توابع استان گیلان ارجاع داده شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “مهدی گنج‌بخش” فرزند علی، شهروند کرد از اهالی شهرستان کلات از توابع استان خراسان رضوی مطلع شده است که پرونده‌ی وی جهت تحقیق و بررسی مجدد به شعبه‌ی سوم دادیاری شهرستان رودبار و پلیس فتا و امنیت ارجاع و ارسال شده است.

مهدی گنج‌بخش


تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “علت ارجاع پرونده به استان گیلان این است که یک هم‌پرونده‌ای آقای گنج‌بخش، اهل و ساکن شهرستان رودبار می‌باشد.”

روز ۲۸ اردیبهشت ۹۸ مهدی گنج‌بخش از بابت اتهامات “نشر اکاذیب”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” در دادگاه شهرستان کلات با حضور عثمان مزین وکیل دادگستری مورد محاکمه قرار گرفته و آخرین دفاعیاتش را ارائه داده بود.

در مورد این اتهامات، وی روز ۳ خرداد ۹۷ بازداشت شده و پس از ده روز با تودیع وثیقه‌ی ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آقای گنج‌بخش اولین بار روز ۱۸ آذر ۹۰ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت شده و تا روز ۱۸ بهمن ۹۰ در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات تحت بازجویی به سر برد.

او در رابطه با پرونده‌ی موردذکر به یک سال حبس محکوم شده و در سال ۱۳۹۱ مدت محکومیتش را با احتساب زمان بازداشت قبل از صدور حکم در زندان وکیل‌آباد مشهد به سر برده و با پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com