پیرو انتشار ویدیوی رقص کردی کادر مدرسه و دانش آموزان در مدرسه ای دخترانه در مهاباد، هادی بهادری، نماینده شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی از لغو امتیاز این مدرسه خبر داد. این در حالی ست که پیشتر اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرده بود، تصمیم‌گیری در خصوص موضوع ادامه فعالیت این واحد آموزشی به جهت تقارن با امتحانات خرداد ماه و رعایت مصالح آموزشی دانش آموزان، به پس از اتمام امتحانات موکول شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از فارس، روز جمعه ۱۷ خردادماه ۱۳۹۸، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از لغو مجوز مدرسه‌ای غیرانتفاعی در مهاباد خبر داد.

هادی بهادری در این خصوص گفت: “هفته گذشته در جلسه‌ای که تشکیل شد، با جدیت تصمیم‌گیری شده تا جایی که این مدرسه غیرانتفاعی در کل سلب امتیاز و به تعطیلی کشیده شد”.

با وجود استقبال از انتشار این فیلم، علی اکبر گروسی مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی، اعلام کرده بود: انتشار فیلم رقص مختلط در مدرسه‌ای در شهرستان مهاباد در فضای مجازی منجر به “جریحه‌دار شدن افکار عمومی” شده و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفته بود: “در این راستا به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهاباد به عنوان مدعی‌العموم دستور داده شد که پرونده لازم تشکیل و بررسی‌های مقتضی صورت ‌پذیرد. قطعا ساختارشکنی و هنجارشکنی مستلزم برخورد قاطعانه است و به محض مشخص شدن ابعاد ماجرا، برخورد قاطع قانونی لازم صورت خواهد گرفت و بعد از تعیین تکلیف وضعیت پرونده، نتایج آن به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید”.

اصلان حیدری، دادستان عمومی و انقلاب مهاباد نیز در این رابطه گفت: “پرونده مذکور در اختیار بازپرس قرار گرفته و در حال رسیدگی به موضوع است. پس از تحقیقات بازپرس، در مورد برخورد با خاطیان تصمیم‌گیری می‌شود. هم اینک برخورد اداری آن از سوی آموزش و پرورش انجام و مدیر مدرسه از کار برکنار شده و در موضوع گزینش کارمندانی که در رقص کردی شرکت داشتند تجدیدنظر می‌شود”.

همچنین دادستان مهاباد اعلام کرده بود: “در زمنیه لغو امتیاز این مدرسه غیرانتفاعی، اداره کل آموزش و پرورش استان تصمیم‌گیری می‌کند”.

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی پیشتر اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرده که در آن اعلام کرد: “قبل از ماه مبارک رمضان، مسوولین یکی از مدارس غیر دولتی شهرستان مهاباد بدون توجه به شعایر و ارزش‌های اسلامی، جشنی را برپا کرده بودند. در این رابطه به محض اطلاع در زمان یاد شده، اداره آموزش و پرورش شهرستان مذکور با هماهنگی این اداره کل ضمن شناسایی افراد خاطی برخورد قانونی را متناسب با وضعیت خدمتی هر یک از نیروهای شاغل در واحد آموزشی انجام دادند. همچنین تصمیم‌گیری در خصوص موضوع ادامه فعالیت واحد آموزشی به جهت تقارن با امتحانات خرداد ماه و رعایت مصالح آموزشی دانش آموزان، به پس از اتمام امتحانات موکول شده است. مع‌الوصف آموزش و پرورش به عنوان نهاد تعلیم و تربیت،با مبنا قرار دادن ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی، وظیفه خود می‌داند با جدیت موضوع را پیگیری کرده و با مسببان این رخداد برابر مقررات برخورد قانونی را معمول کند”.

لازم به یادآوری است که در گزارشی مشابه مدتی قبل پرونده یکی از مدارس در رابطه با رقص با ترانه “جنتلمن” به قوه قضاییه ارسال شده است.

 
 
 
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com