پروین فهیمی، مادر شهید سبز سهراب اعرابی و از مادران صلح در یادداشتی که در آن مردم و سیاستمداران جهان را خطاب قرار داده است، خواستار توقف تهدید به جنگ و خونریزی نسبت به کشورمان شد.

خانم فهیمی در بخشی از نامه اشاره کرده است: ما با سکوت خود مانند مجسمه هایی شده ایم که فقط نظاره گر اعمال سیاستمدارانیم و هیچ نقشی در سرنوشتمان نداریم… باید اعلام کنیم : ما جنگ و تحریم و تبعیض و ظلم را نمی پذیریم!…

او خطاب به مردم هم مینویسد: آیا ما مردم نباید در این موقعیت حساس که هر لحظه احتمال شروع جنگی خواهد بود اعلام کنیم که ما ساکنان این کره خاکی از جنگ بیزاریم.

به گزارش کلمه، متن کامل این نامه در ادامه میاید:

مسئولیت ما مردم ایران، آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا ، خاورمیانه و تمامی کشورهای دنیا چیست؟ آیا باید سکوت کنیم تا سیاستمداران خشونت طلب ضدصلح هر بلای خانمان سوزی را که بخواهند بر سرمان بیاورند؟…چرا؟

آیا ما مردم نباید در این موقعیت حساس که هر لحظه احتمال شروع جنگی خواهد بود، حتی اگر یک درصد هم احتمال آن باشد، احساس وظیفه کنیم؟ و نسبت به این خطرات هشدار دهیم و اعلام کنیم که ما ساکنان این کره خاکی از جنگ بیزاریم، ما می خواهیم زندگی کنیم، ما می خواهیم فرزندان خود را در آسایش و آرامش و امنیت و بدون خشونت بزرگ کنیم، ما می خواهیم در صلح و صفا با تمامی دنیا به زندگی با دیگران ادامه دهیم.

این سخنان ما را می شنوید؟چرا شما سیاستمداران برای ما مردم تصمیم می گیرید؟…بس کنید تهدید و ارعاب را!! بس کنید از تحریم و نفاق!!
بس کنید از تجاوز وخونریزی!! بس کنید از هیاهو وخشم و از کینه وخیانت….!

ما مردم حق زندگی داریم، لطفا به جای ما تصمیم نگیرید…برای یک لحظه هم که شده خودتان را جای ما بگذارید، هر روز با کاسه چه کنیم و فردا چه میشود ایام را به سختی می گذرانیم و هر لحظه خطرات را در برابر چشمانمان تجسم میکنیم. هر روز صبحمان را با خبرهای بد و پر از التهاب شروع میکنیم و شبها از نگرانی خواب نداریم.‌‌‌..

از جنگ ۸ ساله و جنگ داخلی در سوریه و کشورهای دیگر پند نگرفتید؟… تا دنیا را به جنگ نکشانید آرام نمی نشینید؟…ما با سکوت خود مانند مجسمه هایی شده ایم که فقط نظاره گر اعمال سیاستمدارانیم و هیچ نقشی در سرنوشتمان نداریم… باید اعلام کنیم: ما جنگ و تحریم و تبعیض و ظلم را نمی پذیریم!…

کسانی که به دنبال این هستند، از ما مردم صلح طلب نیستند و آنها در میان ما جایی ندارند، ما انسانیم و حاضر نیستیم هرکسی برایمان تصمیم بگیرد..‌

صلح تنها راه رسیدن به آرامش و امنیت است، پس لطفا به تعامل با یکدیگر بیندیشید و کره زمین را با مردمانش رها کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com