جدال جامعه با هیولای جمهوری اسلامی برای جمع کردن بساط زندانهای سیاسی، برای ‌آزادی زندانیان سیاسی، هر روز وسیعتر و همه گیرتر از پیش می‌شود. جدالی نابرابر علیه همه ساختار ضد انسانی و توحش افسار گسیخته دستگاههای سرکوب امنیتی و قضایی در سرکوب مبارزات و اعتراضات به حق مردم،
یک حربه‌ شناخته شده و بشدت ضد انسانی جمهوری اسلامی، اخاذی و گروکشی از زندانیان سیاسی و خانواده‌‌های مضطرب و نگران آنان در گرفتن وثیقه‌های سنگین است. 
علیرغم وضعیت مصیبت ‌بار اقتصادی که همه خانواده‌های زندانیان سیاسی به آن دچار هستند. برای آزادی موقت عزیزانشان از چنگال هار دستگاه‌های امنیتی مجبور به تودیع وثیقه‌های سنگین چند صد میلیونی و تحمل وام‌ با بهره‌‌های کمرشکن از بانکها و سایر مؤسسات مالی می‌شوند.
این اخاذی ‌آشکار به ویژه در دستگیری‌‌های اخیر به مناسبت روز جهانی کارگر شدت بیشتری یافت.

در مقابل این گروکشی بیشرمانه زندانیان سیاسی دست به مقاومت زدند و حاضر نشدند با شرط وثیقه از زندان آزاد شوند.
ناهید خداجو از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعتراض خود به تعیین وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی در قبال آزادیش در جلوی صف این اعتراض قرار گرفت و اعلام کرد که حاضر به پرداخت وثیقه نیست.
اکرم نصیریان از فعالین سرشناس دفاع از حقوق زنان، سوادآموز زنان خانه‌دار و یار و یاور سیل‌زدگان و از بازداشت شدگان اخیر که هم اکنون ممنوع الملاقات و تحت بازجویی قرار دارد، شجاعانه در مقابل این زورگویی آشکار ایستاد! 
پیشتر نیز راحله راحمی پور از خانواده جان باختگان دهه شصت اعلام کرده بود حاضر به پرداخت وثیقه این حکم غیر انسانی در قبال دادخواهیش نیست.

اکنون کارزار لغو وثیقه و آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی به جریان افتاده است. این یکی از مهم‌ترین کارزارها برای عقب راندن جمهوری اسلامی در تحت فشار گذاشتن زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان است. کارزار مهمی که باید فعالانه آنرا گسترش داد و به پیش برد. 
کارزار برای آزادی زندانیان سیاسی با گفتمان #نه_به_وثیقه، گامی عملی در تحقق آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی است!

کمیته مبارزه برای ‌آزادی زندانیان سیاسی برای تحقق خواست به حق آزادی بدون قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی، از همه خانواده‌های زندانیان سیاسی، همه سازمانها و فعالین این عرصه، می‌خواهد به گفتمان #نه_به_وثیقه بپیوندند!

کمیته مبارزه برای ‌آزادی زندانیان سیاسی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
۱۴ مه ۲۰۱۹

 

 

مصاحبه

https://www.facebook.com/۱۷۷۷۲۰۴۵۲۲۶۰۱۱۲/posts/۲۴۰۳۱۲۶۴۷۳۰۵۲۸۲۱?s=۱۰۰۰۰۰۰۴۲۲۸۷۹۶۱&sfns=mo

اطلاعیه

کلیپ

https://www.facebook.com/۱۷۷۷۲۰۴۵۲۲۶۰۱۱۲/posts/۲۴۰۴۱۱۲۸۲۲۹۵۴۱۸۶?s=۱۰۰۰۰۰۰۴۲۲۸۷۹۶۱&v=e&sfns=mo

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com