نتیجه دعوت رضا پهلوی از مردم برای بیرون کردن نیروی های “حشدالشعبی” معیار و محکی برای ارزیابی، میزان نفوذ و مقبولیت رضا پهلوی تلقی شد.

در فراخوانی که اخیرا رضا پهلوی منتشر کرد از مردم مناطق سیل زده دعوت شد تا علیه حضور نیروهای عراقی در منطقه خود موضع گیری کرده و اقدام نمایند.

در این رابطه رضا پهلوی اظهار می کند:« یا هرچه زودتر مزدوران‌تان را از خاک میهن‌ خارج می‌کنید یا مردم ایران، دلیرمردان و شیرزنان خوزستان و لرستان، خود بیرون‌شان می‌کنند»

این دعوت برخلاف جریان سازی و تبلیغ گروهای طرفدار پهلوی کارساز نمی شود و در خواست پهلوی مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد.

برخی طرفداران رضا پهلوی در واکنش به این مسئله، توئیت رضا پهلوی را فراخوان ندانسته و صرفا به اظهارات رضا پهلوی در گذشته اشاره کردند” من فراخوان‌های بدون پشتوانه و برنامه‌ را سودمند نمی‌دانم و برعکس فکر می‌کنم این نوع فراخوان‌ها که معمولاً مرجع مشخص و قابل اطمینانی هم ندارند، غیرمسوولانه و زیان‌بار است “.

این موضع گیری بیشتر به این دلیل است که سلطنت طلبان مدعی هستند که شاهزاده با یک فراخوان می تواند بسیاری را به کف خیابان بکشاند اما با وجود این استقبال ادعای مقبولیت رضا پهلوی متزلزل شده است.
با این وجود برداشت از پیام رضا پهلوی به گونه ای بوده است که اکثریت طرفداران و فعالان مجازی در واکنش به توئیت رضا پهلوی آن را فراخوان تلقی کردند.

از سوی دیگر طرفداران رضا پهلوی مدعی هستند که اپوزیسیون کلمه فراخوان را لوث و بی‌اعتبار می‌کنند اکنون باید پاسخ دهند که چرا رضا پهلوی بدون پشتوانه ی منطقی از مردم دعوت بعمل آورده است ؟
رضا پهلوی در مصاحبه گذشته خود با کیهان لندن، با تاکید بر عبارت «نباید میوه را زودتر از زمانش چید»، از لزوم «شکیبایی» برای فراهم شدن «پیش نیازهای اعتراضات بزرگتر» صحبت کرده است.
رضا پهلوی بیش از این گفته بود آنچه مسلم است، نبایستی خشم مردم از رژیم را با فراخوان های بی هویت، بی ریشه و بدون پشتوانه، مستهلک کرد.
حال باید از رضا پهلوی پرسید چه کسی به دنبال چیدن میوه کال است؟ چه کسی با چنین دعوت هایی به دنبال مستهلک کردن خشم مردم است؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com