نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ یکشنبه , ۸ ام اردیبهشت , ۱۳۹۸ ؛ یک فعال مدنی که پیشتر به اتهامهای ( تبلیغ علیه نظام  و توهین به رهبر جمهوری اسلامی ) از سوی دادگاه انقلاب شعبه ی دوم در سنندج به سه سال حبس غیابی محکوم شده بود در دادخواهی و فرجام نهایتا عین احکام صادره تایید و به وی ابلاغ شده است .

به گزارش نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ ” مختار زارعی ” فعال مدنی که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب شعبه ی دوم از جهت اتهامهای همچون ( تبلیغ علیه نظام  و توهین به رهبر جمهوری اسلامی ) به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود در جلسه ی فرجام خواهی که در تاریخ ۲۴ فروردین مورد برسی قرار گرفت احکام صادره عینا تایید و به وی ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش : آقای زارعی در روز شنبه ۷ اردیبهشت ۹۸، حکم سه سال حبس  تعزیری را به صورت غیابی از سوی دادگاه شعبه ی دوم انقلاب سنندج دریافت کرده بود.

مختار زارعی ، به احکام صادره اعتراض نمود و درخواست فرجام خواهی و برسی در یکی دیگر از شعبات همین دادگاه را خواستار شده بود و روز ۲۴ فروردین جهت رسیدگی به درخواست واخواهی نسبت به حکمی که پیشتر غیاباً علیه وی صادر شده بود برگزار شد.نهایتا دادگاه به درخواست وی رسیدگی و در نهایت حکم صادره را تایید و به وی ابلاغ نمود.

لازم به ذکر است که :  با تایید حکم سه سال حبس توسط دادگاه انقلاب، مختار زارعی میتواند ظرف مدت زمان تعیین شده  در اعتراض به احکام صادره به دادگاه تجدید نظر درخواست رسیدگی نماید.

آقای زارعی احکام صادره را از جهت اتهامهای همچون ( تبلیغ علیه نظام ) یک سال و ( توهین به رهبر جمهوری اسلامی ) به دو سال حبس محکوم شده بود، احکام صادره در شعبه ی دوم دادگاه انقلاب و غیابی برای وی در نظر گرفته شده است .

لازم به یادآوری است این دومین حکمی است که طی یک سال اخیر علیه وی صادر شده است.نامبرده در اسفندماه سال گذشته در صفحه شخصی خود از صدور حکم سه سال زندان به اتهام ( اجتماع و تبانی از طریق اعتراض به اعدام سه زندانی سیاسی ) ، توسط شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سنندج خبر داده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com