بنا به پژوهشی که اخیرا انجام شده است، نود درصد از ترنسجندرهای جویای کار در ژاپن در فرآیند استخدام با مشکل مواجه می‌شوند. همچنین ۴۰ درصد از همجنسگرایان و دوجنسگرایان جویای کار نیز در هنگام استخدام با پرسش‌هایی درباره‌ی گرایش جنسیشان روبه‌رو می‌شوند.

این تحقیق که به شکل اینترنتی صورت گرفته و ۲۴۱ فرد از اعضای جامعه ال جی بی تی را درباره‌ی شغل‌یابی در ۱۰ سال گذشته مورد پرسش قرار داده است.

شایعترین مشکل در میان ترنسجندرها نحوه‌ی پوشش و تعریف خود در کلیشه‌های جنسیتی است. ۳۰درصد از این افراد فشار روانی زیادی برای انتخاب لباس و یا مدل موی تعریف شده برای هر جنس را تجربه می‌کنند.

مشکلات همجنسگرایان و دوجنسگرایان نیز در هنگام مصاحبه با بخش نیروی انسانی است. آنها فراموش می‌کنند که فرد مصاحبه‌شونده می‌تواند یکی از افراد اقلیت جنسی باشد و این رفتار آشکارسازی را برای آنان دشوارتر می‌کند.

مطلب مرتبط:
http://6rang.org/9275

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com