بوسه شهدار پیت بوتجیج در روز اعلام نامزدی وی برای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای سمت ریاست جمهوری در روزهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. پس از اعلام علنی نامزدی وی در انتخابات درون حزبی، همسرش، چسین گلزمن، را به روی صحنه آورده، او را در آغوش کشیده و بوسیده است.
این اعمال، رفتاری عادی در میان نامزدهای انتخابات در ایالات متحده است اما چیزی که آن را بدیع کرده بوسه‌ی دو همجنس در چنین موقعیتی است.
بوتجیج نخستین سیاستمدار آشکارا همجنسگرایی از حزب دموکرات است که خود را کاندید چنین سمتی کرده است. برخی چنین رویدادی را فارغ از نتیجه‌ی آن یک نقطه‌ی تاریخی در ایالات متحده و یا حتی جهان می‌دانند. از شنبه‌ی گذشته پیت بوتجیج مرکز توجه و اخبار در میان جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در سراسر جهان و رسانه‌های اجتماعی شده است.


گزارشی در سی ان ان حتی از این نیز پیش‌تر رفته و پیروزی احتمالی او در انتخابات را رویدادی تاثیرگذار بر سیاست‌های چین در حوزه حقوق جامعه ال جی بی تی دانسته است. همجنسخواهی در چین غیرقانونی نیست و از سال ۲۰۰۱ نیز از فهرست بیماری‌های روانی در این کشور خارج شده است اما همچنان نمایش روابط همجنسخواهانه در تلویزیون و یا فضای مجازی سانسور می‌شود. این مقاله واکنش رسانه‌ها و سیاسمتداران چینی در مقابل بوتجیج که تمایلی برای پنهان کردن گرایش خود ندارد را پیش‌بینی می‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com