از ظهر روز پنجشنبه صدا و سیمای جمهوری اسلامی پروپاگاندای گسترده‌ای را علیه مردم سیل‌زده شهرستان پلدختر آغاز کرد. بارها عده‌ای از مدیران کشوری و محلی سازمان هلال احمر روی آنتن تلوزیون ظاهر شدند تا به جای ارائه‌ی گزارش عملکرد از نحوه‌ی امدادرسانی، به محکوم کردن رفتار سیل‌زدگان بپردازند.

متعاقبا از سوی فرماندهی نیروی انتظامی اعلام شد که صدها پلیس برای حفظ امنیت شهروندان به پلدختر عازم شده‌اند.

از طرفی برخلاف وعده‌ی وزیر ارتباطات، شبکه‌ی اینترنت پلدختر نیز ترمیم نشد و به فردا موکول گردید؛ بی‌آنکه درباره‌ی علت این تاخیر توضیحی ارائه گردد.

شواهد و قرائن نشان از پرونده‌سازی به سبک اعترافات اجباری بود تا این‌که شنیده شد نیروهای پلیس اعزامی به پلدختر، نیروی یگان ویژه بوده‌اند که در برخی نقاط حساس شهر مستقر گشته‌اند.

ساعاتی پیش ویدئویی منتشر شد که به وضوح گویای درگیری میان مردم سیل‌زده و نیروهای امنیتی است.

یکی از نخستین اقدامات برای حفظ سلامت سیل‌زدگان اعزام تیم‌های مراقبت روانی است تا بتوانند سیل‌زده را از شوک از دست دادن نزدیکان و مایملک خود خارج یا دست‌کم شرایط را برای وی تسهیل کنند.

بدیهی است که درخواست چنین کمکی از جانب سیل‌زده به حاکمیت جمهوری اسلامی محلی از اعراب ندارد؛ چراکه مردم این منطقه تا سه روز حتی نان و آب آشامیدنی سالم در اختیار نداشته‌اند و هنوز هم اثری از یک کمپ اقامتی یا برپا شدن ستاد تامین آذوقه و لوازم بهداشتیْ ندیده‌اند.
سیل‌زده حتی تحت مدیریت یک سیستم حمایتی مترقی نیز دچار شوک و تروما می‌شود و سر زدن رفتار پرخاشگرانه از او طبیعی‌ست.

حال از سیل‌زده‌ای که عزیزان و دار و ندار خود را در اثر اهمال و بی‌کفایتی مدیران جمهوری اسلامی از دست داده و پس از مصیبت نیز کوچکترین کمک و حمایتی دریافت نکرده است توقع چگونه رفتاری دارید؟

ظاهرا وقاحت در این کشور هیج حد و مرزی ندارد و ماموران امنیتی حتی می‌توانند با شعار دفاع از نظام مقدس اسلامی، به سوی سیل‌زده سنگ پرتاب کنند و قبل از رساندن آذوقه طعم باتوم را به وی بچشانند.

سیل‌بندها شکسته شده ولی محاصره‌ی پلیسْ پابرجاست.

دیشب در اهواز جمعی از مردمان تهیدستِ سیل‌زده را به خاک و خون کشیدند و حال برای مهار خشم بینوایان لرستان گزمه گسیل کرده‌اند.

باید بپذیریم جمهوری اسلامی یک استبداد استثنایی است! یک دستگاه استبدادی از پایه بیگانه با شرافت. دستگاهی که موجودیت خود را از روز استقرار تا کنون مرهون سرکوب است و لاغیر.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com