روز گذشته ایلگای آسیا در واکنش به اجرایی شدن قانون سنگسار برای همجنسگرایان در برونئی بیانیه‌ای را منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است:

در سال ۲۰۱۳، دولت برونئی قوانین مجازات را منطبق بر شریعت اسلامی کرده که لواط، زنا و تجاوز را با سنگسار و شلاق مورد مجازات قرار می‌دهد. اجرای قانون از آن زمان به تدریج برای این هفته برنامه‌ریزی شده بود. این برنامه از سوی گروه‌های حقوق بشری در منطقه و سراسر جهان مورد انتقاد قرار گرفته است. اما دولت برونئی از حق خود برای اجرای قوانین دفاع می‌کند.

ایلگای آسیایی در این بیانیه با انتقاد از تصمیم دولت برونئی اظهار می‌دارد که؛ “دولت برونئی به عنوان یک کشور عضو سازمان ملل متحد متعهد به تایید بالاترین استدانداردهای حقوق بشر برای مردمش است.”

به علاوه دولت این کشور کنوانسیون منع شکنجه را امضا کرده و هرگونه رفتار و یا مجازات غیرانسانی خلاف مفاد این کنوانسیون است. بدین ترتیب ایلگای آسیایی در این بیانیه خواستار توقف اجرایی شدن قوانین شریعت بوده و همچنین خواهان حمایت و اتحاد جامعه مدافعان حقوق بشر، رسانه‌ها و مطبوعات، سازمان‌های حقوق بشری و همچنین سایر دولت‌ها در منطقه شده است.

خبر مرتبط:

مجازات سنگسار برای همجنسگرایان در برونئی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com