وزیر زنان و برابری بریتانیا، پنی موردانت، برای نخستین بار مشاور ملی سلامت LGBT در خدمات بهداشت ملی (NHS) را منصوب کرد. هیئت مشاوران وظیفه دارد تا به تعهدات دولت مبنی بر بهبود وضع زندگی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی عمل کرده و از انجام آن اطمینان حاصل نماید.

هیئت کارشناسان علاوه بر رسیدگی به وضعیت سلامت اقلیت‌های جنسی، بر مسائلی چون درمان‌های اصلاحی و برابرسازی دسترسی به خدمات درمانی اعضای این جامعه تمرکز دارد.

بنا بر یک نظرسنجی، دست کم ۱۶ درصد از اعضای جامعه LGBT به دلیل گرایش جنسی خود تجربه منفی در زمان مراجعه به مراکز درمانی داشته‌اند. همچنین بیش از نیمی از کسانی که به خدمات بهداشت روانی احتیاج داشته‌اند مجبور شده‌اند مدت زیادی منتظر بمانند. افراد جامعه LGBT بیش از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات روانی قرار دارند.

دکتر مایکل بردی، از بیمارستان کینگز کالج برای سمت مشاور انتخاب شده است. از اهداف او در این سمت، ارتقا سطح آگاهی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی از مسائل مرتبط با جامعه LGBT و همکاری با سازمان‌های تخصصی برای رسیدگی به مشکلا این جامعه در خدمات بهداشت جسمی و روانی است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com