لایحه بودجه مهم‌ترین سند مالی کلان‌شهر تهران است که از طریق آن خط مشی و برنامه شهرداری برای توسعه و مدیریت شهر طی سال آتی ترسیم می‌شود. از طریق لایحه بودجه است که شهرداری میزان منابع اختصاص یافته به خدمات شهری همچون جمع‌آوری زباله،  نگهداری و توسعه خیابان‌ها، فضای سبز و آتش‌نشانی را تعیین می‌کند. از طرف دیگر، نحوه هزینه‌کرد این منابع تأثیر مستقیمی بر کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان دارد. شهروندان از راه‌هایی مختلف می‌توانند بر تنظیم و اجرای بودجه تأثیر بگذارند.

 اینجا می‌توانید متن کامل لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران را در قالب پرونده پی‌دی‌اف دانلود کنید. منبع: سایت شفافیت شهرداری تهران.

نبض‌ایران منابع مختلفی در زمینه مشارکت شهروندان و جامعه مدنی در زمینه بودجه محلی و ملی، پایش ارائه خدمات دولتی و دیگر مسائل مرتبط با بهبود کیفیت زندگی مردم ارائه می‌کند. از آن جمله:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com