سپیده قلیان در طی یک تماس تلفنی با خانواده، اعلام کرد که به زندان سپیدار اهواز منتقل شده است.

لازم به ذکر است که این زندان چه بسا بسیار هولناک تر از زندان قرچک ورامین است؛ تفکیک جرائم در آن صورت نگرفته در صورتی که بر اساس قانون تفکیک جرائم سازمان زندانها، این اصل مهم باید رعایت شود و زندانیان امنیتی از زندانیان غیر امنیتی جدا شوند؛ در صورتی که سپیده قلیان در حال حاضر در کنار زندانیانی با جرائم غیر امنیتی مانند: قاچاق مواد مخدر، قتل، سرقت، سرقت مسلحانه و معاونت در قتل و…نگهداری می شود. بهداری بند زنان زندان سپیدار در بسیاری از روزهای هفته فاقد پزشک و حتی پرستار است.شپش، حشرات موذی نظیر سوسک و… در کنار زندانیان زندگی می کنند.خودزنی، خودکشی و رفتارهای پر خطر جنسی در میان زنان این زندان به شدت رواج دارد.بیماری های عفونی نظیر ایدز، هپاتیت و عدم انتقال بیماران به بیمارستان امری عادی ست.گرفتگی چاه های توالت زندان و بوی نامطبوع ناشی از آن، سرگیجه و سر درد را برای زندانیان به همراه می آورد.وعده های غذای زندان اندک و از نظر کیفیت بسیار نامناسب است.وضعیت بهداشتی و درمانی اسف باری دارد.
لازم به توضیح است که دادسرای شوش، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات، هیچکدام مسئولیت بازداشت ایشان را نمی پذیرند و در ارتباط با بازداشت مجدد سپیده قلیان و نگهداری او (بدون محکومیت) در زندان پاسخگوی خانواده ی این زندانی سیاسی نیستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com