Image may contain: 1 person, standing and outdoor

 

 پیام آقای خامنه ای جز یک سری کلی گویی های تکراری و ملال آور نیست. مرغ یک پا دارد و در بر همان پاشنه معیوب گذشته می چرخد.
🔴 آقای خامنه ای حاضر نیست «هیچ» تغییر و اصلاحی بکند که هیچ، می گوید:« اگر بی‌توجّهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی بود -که متأسّفانه بود و خسارت‌بار هم بود- بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی داشت». یاللعجب!
🔴 افراد و نیروهای سیاسی باید از این پیام درس های بزرگی بیاموزند وگرنه «هیچ» نقشی در نجات ایران و مردم در رنجش در آینده پیش رو ایفا نخواهند کرد.
🔴 کوچکترین حساسیت انسانی بر تجربه زیست در سختی و فشار اکثریت مردم و کوچکترین دغدغه ملی برای نجات کشور از خطرات متعددی که آن را تهدید می کند ایجاب می کند همه افراد و نیروهای سیاسی از نقشه ها و سناریوها وتصورات و آرزواندیشی های شیرین و مثبت اما خیالی، پا در واقعیت و شرایط سخت و تلخ آن بگذارند.
🔴 اینک بعضی آمال و آرزوهای شان را در واقعیت پیش رو اما به کمک خارجی ها، در حال تحقق می بینند و بعضی نیز با تسلیم شدن به رویکرد سیاسی مرعوب و رنگ باخته در اخلاقی تماما نتیجه گرا از مسئولیت های ملی و انسانی مبتنی بر اخلاق وظیفه گرا، با یاس و ناامیدی تمام و تحلیل های یکسره امنیت گرا و امنیتی محورسرباز زده و سکوت و عزلت اختیار کرده اند. آیا حتی در اوج نگاه تیره و یاس آلود و ناامید به آینده نیز وجدان انسانی و ملی شان نمی آزاردشان که «ظلم را مغلوب اگر نتوان کرد، رسوا می توان کرد» و اگر پیش رو تیره و تار است لااقل باید دریچه ای به افق روشن آینده «ترسیم» کرد، دریچه ای ملی و نه حل شده در سناریوهای سلطه گران جهانی؟ صدایی ملی بلند کرد در بر ابر صدای استبداد دینی درونی از یکسو و صدای دل سپردگان به سلطه گران بیرونی از سوی دیگر؟
🔴 این در حالی است که اینک اکثریت مردم و جامعه مدنی ایران یکی از آگاه ترین و فعال ترین جوامع منطقه اند. این جامعه افتان و خیزان و با کسب تجربه در حال حرکت با گام های سنگین و متین خویش است. باید چشم و دل به این جامعه گشود و یاری و همراهی اش کرد. وگرنه دیو استبداد داخلی و سلطه گران خارجی ایران کنونی و آینده آن را زیر گام های خویش لگد کوب خواهد کرد.
🔴 باید به سمت «همه» مردم رفت در برابر «هیچ» آقای خامنه ای! او پا در یک کفش کرده است که در برابر تمایل اکثریت ملت ایران بایستد و صدای تحول خواهی آن ها را نشنود. براو همان خواهد رفت و که بر پیشینیانش رفته است. این را سنت خدایی و اراده مردمی در طول تاریخ بارها نشان داده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com