نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ ؛ دو زندانی سیاسی که پیشتر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند پس از صد و هشت روز توسط شعبه ی دوم بازپرسی سنندج تفهیم اتهام شدند.

به گزارش نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ روز دوشنبه پانزدهم بهمن ماه سال جاری دو زندانی محبوس در زندان سنندج  به نامهای ” هوشمند علیپور ” و ” محمد استاد قادر  “از سوی شعبه ی دوم بازپرسی به اتهام  ( عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام ) تفهیم اتهام شدند.

آقای هژیر علی پور برادر هوشمند علیپور در این خصوص گفت :  «قرار است جهت آخرین دفاعیات در خصوص اتهاماتی که به این دو زندانی سیاسی هوشمند علی‌پور و محمد استاد قادر وارد شده در چند روز آینده آنان را به دادگاه ببرند و سپس پرونده آنها روانه دادگاه انقلاب شهر سنندج خواهد شد.»

لازم به ذکر است این دو زندانی روز سه شنبه چهاردهم دی ماه نیز برای تکمیل پرونده در دادگاه سنندج حاضر شده بودند.

 هوشمند علی‌پور و محمد استاد قادر ،در روز دوازدهم مرداد،  در نزدیکی شهر سقز در استان کردستان توسط نیروهای امنیتی به ظن مشارکت در حمله ی نظامی به یک پایگاه امنیتی در آن شهر بازداشت شدند.

محمد استاد قادر در جریان بازداشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد اما از مراقبت‌های پزشکی محروم مانده است.

هر دو بازداشتی به محلی نامعلوم انتقال داده شده و از دسترسی به خانواده و وکیل محروم شدند.

با توجه به ماهیت ادعای وزارت اطلاعات و اعترافات تلویزیونی پخش شده، این اتهامات ممکن است مجازات اعدام را به همراه داشته باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com