Image result for ‫بیانیه شوراهای صنفی دانشجویان کشوردر اعتراض به برخوردهای امنیتی و انضباطی با شوراهای صنفی‬‎

در اعتراض به برخوردهای امنیتی و انضباطی با شوراهای صنفی به بهانه بیانیه ارسالی از جانب شورای صنفی دانشگاه رازی کرمانشاه، نباید به ارتجاع و گزمگان تاریک‌اندیشی و استبداد اجازه داد تا به سیاست‌های سرکوبگرانه و مخرب کنونی بر ضد دانشگاه‌های کشور و جنبش دانشجویی ادامه دهند. با مبارزه و تلاش مشترک و صف‌های متحد، می‌توان ارتجاع حاکم را به عقب‌نشینی وادار کرد….
در روزگاری به سر می بریم که حق طلبی در هر سطحی تقبیح می شود و حق طلبان نیز مورد تهدید قرار می گیرند؛ روزگاری که احقاق حقوق اولیه زیستی گاها تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است و بحران تا جایی پیش رفته است که نفس حق بودنشان نیز انکار می شود.
دانشگاه نیز در این روزگار در وضعیت چندان مطلوبی نیست و از همان زمان که خلاف اصل ٣۰ قانون اساسی، تفکر تجاریسازی علم پی ریزی شد، دیگر اضمحلال دانشگاه به عنوان یکی از بازوان اساسی نظام آموزشی کشور را باید متصور می شدیم. اضمحلال و فروپاشی، دانشگاه را در همه ساحت ها تبدیل به بنگاه کرده است و دانشجویانی که فی نفسه ولی نعمتان دانشگاهند به عنوان اشیایی جهت کسب درآمد بیشتر قلمداد می شوند.

براساس این منطق، دانشجویی که حقوق قانونی اش را مطالبه کند، مورد برخورد سلبی قرار می گیرد و شورای صنفی دانشجویان به عنوان تنها نهاد مستقل دانشجویی که نماینده همه اقشار دانشجویان است هر گاه به جد، پیگیر حقوق و مطالبات صنف دانشجویان شده با تهدید و سرکوب مواجه گشته است. این رفتارهای وقیحانه به قدری تکرار شده اند گویی قبحی از تکرارشان باقی نمانده و تبدیل به عرف دانشگاهی شده اند.

شوراهای صنفی هر کدام به کیفیتی همواره با این مساله مواجه بوده اند و به تازگی نیز دانشگاه رازی کرمانشاه در قبال شورای صنفی خویش در صدد تکرار این عرف ضداخلاق برآمده است.
لذا کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور با حمایت از شورای صنفی دانشگاه رازی کرمانشاه و مطالبات به حقشان، تکرار این رفتارهای غیر اخلاقی در قبال نمایندگان دانشجویان را قویا محکوم می کند و از وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان که خود را داعیه دار حمایت از حقوق دانشجویان می دانند خواستار است مدعای خود مبنی بر تکریم و حمایت از فعالیت نمایندگان قانونی دانشجویان در دانشگاه ها را عملا اثبات نمایند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com