ماف نیوز: یک شهروند بازداشت‌شده در پیرانشهر به بازداشتگاه‌های امنیتی سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شده و چهار تن دیگر همچنان در بی‌خبری و تحت بازجویی به سر می‌برند. همزمان دو زندانی سیاسی پس از اتمام دوران محکومیتشان از زندان ارومیه آزاد شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «رزگار محمدی» از اهالی پیرانشهر جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شد.

«باپیر برزه»

تلگرام ماف نیوز
رزگار محمدی روز دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، در بخش لاجان از توابع شهرستان پیرانشهر در نزدیکی شهر گردکشانه با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. او در تاریخ مذکور در تماسی کوتاه توانسته بود بازداشت خود را به اطلاع خانوده‌اش برساند.

همزمان چهار شهروند دیگر بازداشت‌شده‌ در این شهرستان به نامهای «باپیر برزه» فرزند عثمان از اهالی روستای چیانه «کیوان نژادرسول»، «شیرکو علیمحمدی» و «اسعد محمودی» همچنان در بلاتکلیفی و تحت بازجویی به سر می‌برند.

این چهار شهروند، روز دوشنبه ۱۹ آذر پس از تفتیش محل سکونتشان از سوی نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان پیرانشهر بدون ارائه‌ی مجوز قانونی بازداشت شدند.

ابتدا این افراد به بازداشتگاه نهاد امنیتی مورد ذکر در ارومیه منتقل شدند و از آن زمان تاکنون اطلاع دقیقی از محل نگه‌داری‌شان و یا دلایل بازداشت‌ آنها بە دست نیامده است.

در خبری دیگر هرانا گزارش داده است که روز چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به نامهای «حسن حسن‌زاده» از اهالی شهرستان خوی و «حسن پیغامی» از اهالی ارومیه با پایان دوران محکومیتشان از زندان آزاد شدند.

حسن حسن زاده در زمستان ۱۳۹۵ بازداشت و توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سلماس به اتهام «همکاری با گروه‌های مخالف نظام» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی در تابستان سال ۹۶ از زندان سلماس به زندان ارومیه تبعید شده بود.

آقای حسن زاده، نهایتاً در حالی که ۱۰ روز از پایان مدت محکومیتش باقی مانده بود، با مرخصی پایان حبس و پایان ایام محکومیت از زندان آزاد شد.

حسن پیغامی نیز در تابستان ۱۳۹۴ بازداشت و توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد و پاییز همان سال با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود؛ این حکم نهایتا در سال ۹۵ توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر استان به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

آقای پیغامی در بهار سال جاری جهت تحمل مدت محکومیت خود به زندان ارومیه منتقل شد و در حالی که ۱۰ روز از پایان مدت محکومیتش باقی مانده بود، با مرخصی پایان حبس و پایان دوره محکومیت از زندان آزاد شد.

این زندانی پیشتر در سال ۸۷ به اتهام «اقدام علیه امنیتی ملی» بازداشت و در دادگاه انقلاب ارومیه به دو سال حبس توام با تبعید محکوم شده بود. او دو سال حبس خود را در زندان‌های ارومیه و تبریز سپری کرده بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com