ماف نیوز: یک کولبر در مناطق مرزی ماکو در پی شلیک نیروهای مرزبانی جان خود را از دست داد. همزمان دو کولبر از اهالی شهرستان بانه بر اثر انفجار مین به شدت زخمی شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، گروهی از کولبران در نقطه‌ی صفر مرزی شهرستان ماکو در کمین نیروهای مرزبانی افتادند و در نتیجه‌ی گشودن آتش از سوی این نیروها، یک کولبر به نام «حسین بلخکانلو اقدم» جان خود را از دست داد.

«حسین بلخکانلو اقدم»


تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «این کولبران در حالی که هیچگونه کالای قاچاقی به همراه نداشته‌اند، در نزدیکی روستای یارم‌قیه در دهستان قلعه دره‌سی به ظن حمل کالای قاچاق و بدون هشدار قبلی از فاصله‌ی نزدیک مورد شلیک مستقیم قرار گرفته‌اند.»

در خبری دیگر از شهرستان بانه گزارش شده است که شامگاه یکشنبه ۷ بهمن‌ماه، گروهی از کولبران در مرز هنگژال وارد میدان مین شدند و در پی انفجار مین، دو کولبر به نامهای «اسعد زمانی» از اهالی روستای هفتاش و «خالق» از اهالی روستای میرگه نقشینه زخمی شدند.

اسعد زمانی به دلیل شدت جراحات وارده در اثر انفجار مین از ناحیه‌ی پا دچار نقص عضو شده و خالق نیز از ناحیه‌ی صورت به شدت زخمی شده و جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com