«توهین به مقدسات و رستگاری»

Sacrilege and Redemption in Renaissance Florence: The Case of Antonio Rinaldeschi

ویلیام جی کانل     جایلز کانستبل 


موضوع کتاب:

«در تابستان سال ۱۵۰۱ مردی به نام آنتونیو رینالدسکی در فلورانس پس از پرتاب پهن اسب به تصویری از مریم عذرا در بیرون کلیسا دستگیر و اعدام شد. این مجازات حتی در آن دوران نیز سنگین به شمار می رفت و برای جرایمی که وی رسماً به ارتکاب آن ها متهم شده بود، از قبیل قمار، کفرگویی و اقدام به خودکشی، معمولاً کیفر اعدام تعیین نمی شد.

«توهین به مقدسات و رستگاری در فلورانس عصر رنسانس» مجموعه ای از منابع جدیداً کشف شده را در ارتباط با این واقعه غیرمعمول و تامل برانگیز پیش روی خوانندگان می گذارد. نویسندگان کتاب می کوشند نشان دهند، که چگونه بافت سیاسی و مذهبی فلورانس عصر رنسانس موجب صدور حکم مرگ رینالدسکی و ایجاد تعهدات مذهبی جدید توسط پیروان ساونارولا به یادبود آن واقعه در قلب این شهر گردید».


لینک تهیه کتاب:  اینجا  و  اینجا


درباره دو نویسنده:

«ویلیام جی. کانل، استاد تاریخ و صاحب کرسی مطالعات ایتالیای جوزف ام. و جرالدین سی. لا موتا در دانشگاه ستون هال است. کتاب های او شامل «La città dei crucci: fazioni e clientele in uno stato repubblicano del ‘۴۰۰» (شهر اضطراب ها: جناح ها و هواداران آن ها در یک حکومت جمهوری قرن پانزدهم» و ترجمه «شاهزاده» ماکیاولی می باشد».

«جایلز کانستبل استاد بازنشسته تاریخ در موسسه مطالعات پیشرفته و استاد سابق کرسی تاریخ قرون وسطای اچ. سی لیا در دانشگاه هاروارد و مدیر موسسه دامبارتن اوکس در واشنگتن است. او تاکنون حدود بیست جلد کتاب و بیش از هشتاد مقاله نوشته و ویرایش کرده است».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com