GENNA MARTIN, SEATTLEPI.COM

روز گذشته راهپیمایی بزرگ زنان در ۳۱ شهر در سرتاسر جهان برگزار شد. این سومین سال پیاپی است که زنان و دیگر اقلیت‌ها در کنار یکدیگر به شرایط موجود اعتراض کرده و خواهان برابری هستند. سال ۲۰۱۷ تنها یک روز پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به دلیل سخنان ضدزن وی یک راهپیمای سراسری برگزار شد. این گردهمایی، درواقع بزرگترین راهپیمایی یک روزه در طول تاریخ آمریکا بود.

جامعه LGBT نیز از ابتدا بخشی از این حرکت بوده است. در اصول همبستگی آنان نیز آمده است که: «ما قویا اعلام می‌کنیم که حقوق LGBTQIA، حقوق بشر است و ارتقا، توسعه و حفاظت از حقوق همجنسگرایان زن و مرد، دوجنسگرایان، کوئیرها، ترنس‌ها و تمام خواهران و برادران ما که عدم تطابق جنسیتی دارند، وظیفه ماست. ما باید حق کنترل بر بردن خود را داشته باشیم و از هنجارها، انتظارات و کلیشه‌های جنسیتی  رها باشیم».

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com