ماف نیوز: نیروهای امنیتی در شهرستانهای کرمانشاه و ارومیه دو شهروند را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. اتهام مطروحه علیه این افراد «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نطام» عنوان شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، یک شهروند به نام «یاسر محبی» ۳۸ ساله فرزند غلامحسین از اهالی بخش «بیلوار» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «بازداشت آقای محبی در محل کارش در یک خشکشویی در کرمانشاه صورت گرفته و اتهام مطروحه علیه وی همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام عنوان شده است.»

آقای یاسر محبی که فارغ‌التحصیل رشته‌ی حسابداری می‌باشد، یک بار دیگر هم سال ۱۳۹۶ در یک نشست فرهنگی دانشجویی در حمایت از اقلیت بهایی متن کوتاهی خوانده و خواهان خاتمه‌دادن به فشار بر جامعه‌ی بهاییان شده بود که متعاقب آن به اداره‌ی اطلاعات کرمانشاه احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

در خبری دیگر از ارومیه گزارش شده است که روز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۷، یک شهروند به نام «قادر زینی» ۲۹ ساله فرزند سیف‌الدین از اهالی شهرک الواج ارومیه با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

قادر زینی فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی کشاورزی می‌باشد که از یک سال پیش به صورت داوطلب در جمعیت هلال احمر این شهرستان فعالیت دارد. وی پیشتر در نتیجه‌ی دخالت ارگانهای امنیتی از استخدام در جهاد کشاورزی محروم شده بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com