به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر خامنه ای امروز طی سخنانی گفت: بزرگان و جوانان قم نگذارند دست های خائن، قم را از مرکزیت  کانون انقلاببودن[ مرکزیت دینی] کمرنگ کند.
پیش تر رئیس دفتر خامنه‌ای گفته بود: سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس در حوزۀ علمیۀ قم نفوذ کرده‌اند.

خامنه ای در ادامه سخنانش گفت: انگیزه هایی وجود دارد که فضای قم را تغییر دهند و فضا و روحیه انقلابی قم را کمرنگ کنند. از کید و مکر دشمن نباید غافل شد.

خامنه ای گفت: قم سرچشمه ی اصلی انقلاب و حوزه قم پشتوانه ی معنوی برای آن حرکتی است که دنیا را تکان داد و البته ما هنوز در آغاز راهیم.

خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود به مقامات آمریکایی نیز حمله کرد و گفت:بعضی سران آمریکا وانمود می کنند دیوانه اند که البته من این را قبول ندارم، اما احمق های درجه یکی هستند. اینجا هم یک عده غرب زده پُز قدرت آمریکا را میدهند.

خامننه ای گفت: جمهوری اسلامی هر روز موفق تر و زنده تر خواهد بود و دشمنان در آمریکا و غرب به سرنوشت صدام دچار خواهند شد.

اظهارات خامنه ای در حالیست که محمدحسین خوشوقت مدیرکل اسبق مطبوعات و رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با ایرنا نسبت به وجود جریان نفوذی وابسته به انگلیس و آمریکا هشدار می‌دهد که در پوشش ارزش‌های انقلابی و اسلامی و با فریاد و عربده و به بهانه حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب، در حال تلاش برای سرنگونی نظام است.

سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس در حوزۀ علمیۀ قم نفوذ کرده‌اند

به گزارش رادیو فرانسه، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر حکومت اسلامی ایران، علی خامنه ای، در نشست طلاب و مدرسین حوزۀ علمیه قم، خطاب به حاضران گفت : “نفوذ خطر بزرگی است که حوزۀ علمیه قم را تهدید می کند.” وی مدعی شد که “تفکرات انحرافی” و “فرقه هایی” در حوزۀ علمیه قم پیدا شده اند که هوادارانی دارند و حرف‌هایشان نیز خریدار دارد.

رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران سپس مدعی شد که این فرقه ها را در حوزۀ علمیه قم سرویس های جاسوسی انگلیس (“ام.آی.۶”) تشکیل داده اند. حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در ادامه افزود که “اولین قدم برای مبارزه با این فرقه ها و افکار انحرافی این است که خود را مهیا کنیم، یعنی اطلاعات لازم را به دست آورده و مجهز شویم تا بتوانیم با آنان مبارزه کنیم.”

در اظهاراتی جداگانه محمد یزدی، رئیس جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیه قم، در نشست طلاب گفت که برخی در حوزه های علمیه به این نظر رسیده اند که روحانیون صرفاً باید به مسائل فکری بپردازند و استقلال خود را حفظ کرده و “به آینده نیز کاری نداشته باشند.”

محمد یزدی در ادامه افزود که این افراد به طور پنهانی و به بهانۀ استقلال حوزۀ علمیه “تفکرات اشتباهی” را ترویج می کنند. رئیس جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیه قم در جای دیگری از سخنانش از این “تفکرات اشتباه” به عنوان “مراکز” نیز یاد کرد و افزود که “این مراکز به دنبال برگرداندن حوزه به دورۀ قبل از انقلاب اسلامی هستند” و “در واقع معتقد به جدایی دین از سیاست هستند.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com