به نام دادستان
بازهم اختلاسی دیگر،بدون سروصدا؛ بدون پیگیری!حتی تهدیدافراد!کمک کنیدتا گندکاری بیشترنشود وجلویشان را سریع گرفت!
شرکتی خصولتی با نام سوران تجارت آتی تدبیر در مهرماه سال ۹۶ در طبقه چهارم سازمان گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور (مگفا) واقع در خیابان دکتر بهشتی تهران که یکی از حیات خلوت های دولت است بدون تشریفات قانونی و با لابی گری شکل می گیرد. تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه مهر ایران به ارزش بیش از ده هزار میلیارد تومان برای پیشبرد اهداف شرکت اعتبار دهی می شود. فردی بنام اسماعیل مصباح ، طلبه ی حوزه علمیه و دانش آموخته رشته فلسفه ، بدون تجربه و سابقه ی لازم در حوزه ی انفورماتیک و بدون علم و دانش تجارت الکترونیک، مدیریت پروژه ای عظیم و ملی برای فروش کالاهای ایرانی را تحت عنوان مگ کالا در دست میگیرد و با دریافت مبالغ چند صد میلیونی از اعتبارات بیت المال سازمان را حیف و میل می کند و بدون پاسخگوئی آنرا رها می کند و حتی حقوق کارکنان خود را بعد از گذشت ۱۰ ماه هنوز پرداخت نمیکند. این درحالی است که طبق شواهد و گفته ی خودشان برای این پروژه در حد تا صد میلیون هم هزینه ی ثابت نکرده است! درد اینجاست که همین فرد به راحتی شرکتهای دیگری با سرمایه ثبتی زیاد مجددا ثبت کرده تا برای پروژه ای مشابه  با مشارکت سازمان دیگری شروع به کار کند. شرکت های دیبا نگین کیمیا ( شرکت بازرگانی چندمنظوره )؛ کیمیا تجارت ریحان ( فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین معروف در حوزه اقلام دیجیتالی با مشارکت آقای علی شفایی )؛ کیمیا بهینه تجارت ( شرکتی بازرگانی با مشارکت آقایان مشهدی و توسلی و برادران صفاریان ) و شرکت بیست بسپار اسپادانا ( اتصالات پلی پروپیلن ) و … از این دسته شرکت ها هستند که با هدف فسادهای اقتصادی همچون اختلاس و پولشوئی و کلاهبرداری و تضییع حقوق کارکنان دولت و …. تاسیس و ثبت شده اند کما اینکه این ظلم ناروا در حق کارکنان خود سازمان مگفا و حتی کارمندان زحمت کش خود شرکت سوران هم اتفاق افتاد ولی متاسفانه هیچکس پاسخگو نیست. در حدی که با مدیران سازمان به طرق مختلف از جمله تلفنی ، شفاهی ، حضوری ، کتبی ، مجازی و … بارها برای دریافت معوقات حقوق ، خطاها و فسادهای متعدد محرض صحبت به عمل آمد ولی گوش شنوایی دیده نشد. حتی با صدور حکم قانونی اداره کار مبنی بر محکومیت شرکت به پرداخت حقوق کارکنان هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است. مثال بارز یکی از تخلفات مالی آنها اینکه برخی خریداران از سایت سفارش قابلمه دادند و پتوی نصف قیمت تحویل گرفتند هنوز مابه التفاوت های خرید و مطالبات خریداران به آنها بعد از گذشت ۷ ماه هنوز تسویه نشده است! چکی به ارزش ۲۳۰ میلیون تومان به مدیر دفتر اصفهان به عنوان حق السکوت به بهانه انتقال سهام پرداخت شده است! و ….   وقتی این موارد به دادستانی اعلام شد گفتند باید بصورت شخص حقیقی از وی شکایت کنید تا پیگیری شود  و این یعنی نتیجه هیچ … !  مسئولین سازمان مگفا از پرداخت شانه خالی می کنند و افراد را برای عدم حضور تهدید به دستگیری توسط ماموران امنیتی می کنند و خود هیچ پاسخی نمی دهند و فقط پاسکاری می کنند و بعد از ۱۰ ماه معوقات حقوق فقط می گویند پول نیست صبر کنید. می گویند شماها نهایتا ده بیست نفر هستید و کاری نمی وانید بکنید و حتی از خبرگزاری ها هم کاری بر نمی آید و بسیاری کارخانه ها سه سال است از معوقات کارکنانشان چیزی پرداخت نکرده اند  این که فقط چند ماه است!
حال، جای سوالاتی بسیار مهم و مبهم باقی می ماند که :
چرا پس از گذشت فقط یکسال از تاسیس این شرکت باید این همه تخلفات متعدد بتواند صورت بگیرد ؟
چرا پس از گذشت چند ماه از وقوع این تخلفات ، و اعلام به سازمان های مربوطه کماکان این شرکت فعال است و هنوز منحل نشده ؟
چرا هیچ یک از سهامداران و مدیران قصد تسویه حساب ها را با کارکنان زحمت کش ندارند و می گویند وقتی حکم قضایی آمد تازه فکر می کنیم و تصمیم میگیریم که چکار کنیم ؟
چرا بعد از این همه وقت هنوز مدیرعامل این شرکت توقیف اموال نشده ؟
چرا این همه مماشات ؟ چه دستی چه فکری چه چیزی پشت پرده است ؟
بعد از محرز شدن انواع پولشوئی و تخلف و فساد مالی و … سهامداران و مدیرعامل شرکت چرا هیچکس پاسخگو نیست؟
چرا حق چند زن و دختر با این همه مشکل و گرفتاری های زیاد اقتصادی موجود که شاید سرجمع کل مطالبات و معوقات همگی آنها به صدمیلیون هم نرسد نادیده گرفته شده و هیچ پیگیری نمی شود؟ مدیران سازمان می گویند تقصیر بخش خصوصی است و بخش خصوصی می گوید تقصیر دولت ؟ چه کسی پاسخگوئی این دعوای ساختگی زرگری است که اینهمه فقط وقت بخرند و حق مسلم را پرداخت نکنند؟ اگر پول نیست پس چرا هنوز شرکت فعال است و پول تزریق می شود و کارمندانی کماکام ازین حیات خلوت دولتی استفاده می کنند ؟
چرا از حق بیت المال مبالغ هنگفت به مدیرعامل خصوصی بدون دریافت ضمانت و تعهد اجرائی پرداخت صورت گرفته است ؟
چرا بعد از این همه وقت هنوز مدیرعامل این شرکت حکم ممانعت از خروج از کشورشان صادر نشده ؟
چرا پرداختهای میلیونی بدون نظارت مدیران سازمان بی کفایت این سازمان صورت گرفته است ؟
چرا فردی که نه توان مدیریتی ، نه سابقه ، نه علم و اطلاعات فنی این پروژه را ندارد به وی سپرده شده است ؟
چرا حتی حق امضا تغییری نیافته و ایشان هنوز مدیرعامل است و به فکر واگذاری سهام شرکت با مبالغ هنگفت است ؟
چرا برای بازخواست و پاسخگوئی مدیرعامل این شرکت هنوز اقدام قضایی و شکایتی صورت نگرفته است ؟
چرا مدیرعامل این شرکت را پاسخگوی حیف و میل کردن بیت المال و جعل اسناد نمی دانند ؟
چرا با وجود تمکن مالی سازمان ، کماکان حقوق کارکنان این مجموعه هنوز پرداخت نشده است ؟
چرا مسئولین مربوطه این موضوع را مسکوت گذاشته و از آن صحبتی به میان نمی آوردند ؟
چرا سازمانها پیگیری این موضوع را انجام نداده اند ؟
چرا تشکیل چنین شرکتی به این مهمی و طرحی به این عظیمی بدون تشریفات اداری صورت گرفته است ؟
چرا این پروژه که با شکست و نارضایتی های متعدد تاکنون روبرو بوده قرار است به فعالیت خود ادامه دهد ؟
چرا اعتباری ۱۰ هزار میلیاردی توسط بانک مجوزدار به شرکتی این چنین بدون نظارت تخصیص داده شده است ؟ ولی وامی که به افراد عادی داده می شود هزاران ضامن و کسر و از حقوق و فیش حقوقی و حکم کارگزینی و سفته و …. می خواهد ؟
چرا فردی بتواند به راحتی از حق مردم به نفع خود سواستفاده کند وکسی نتواند جلودارش باشد و بگوید هرکار دلتان می خواهد بکنید دستان به جایی بند نیست ؟
چرا فردی بتواند با سند سازی و جعل فاکتورهای متعدد اینهمه با شهامت کار کند و قوه قضائیه و سازمان بازرسی کجا هستند ؟
چرا حساب های وی هنوز مسدود نشده ؟
چرا تضمین حسن انجام تعهدات از ایشان دریافت نشده است ؟
چرا چنین افراد زالو صفتی به راحتی بتوانند از بقیه استفاده ابزاری و سو استفاده نمایند و از مال و توان و فکر و وقت آنها استفاده کنند و حق مسلم حقه آنها را پرداخت نکنند و آنها دستشان به هیچ جایی بند نباشد ؟
چرا فردی با فریبکاری و با شکلی مذهبی گونه جوانان را فریب دهد و اسناد و قراردادهای کاری آنان را به بهانه تمدید از آنها بگیرد و به آنها پس ندهد تا سندی بر ضدش وجود نداشته باشد؟
کسی که اول پراید خراب بعد سمند خراب و موتور سوخته ۱۵ میلیونی و خانه اجاره ای داشته، از کجا ظرف ۶ ماه یکباره شاسی بلند مشکی میخرد؟
چرا این شرکت با توان مدیریتی بسیار بسیار ضعیف هنوز مدعی اجرای این پروژه عظیم است ؟
چرا باید اینهمه زمان به این افراد داده شود تا بتوانند برای کشور آلمان اقامت بگیرند؟ پس قطعا قصد خرابکاری بیشتر و بعد فرار دارند!
و هزاران هزار چراهای دیگر که هنوز بی پاسخ اند …………………………………………………
خدایا دستمان از همه جا کوتاه است …  تو دستانمان را بگیر تا به حقوقمان برسیم !
تو رسوایشان کن ، تو ظلم را به ظالم برگردان ، تو مکر و حیله هایشان را به خودشان برگردان
مشروح برخی تخلفات :  (حتی اگر تمامی این اظهارات و اسناد انکار شوند مطالبات حقه کارکنان پای برجا و انکارنشدنی است) 
فردی به نام آقای اسماعیل مصباح به کدملی ١٢٨٨٣٨٨۵۶١ ( دانش آموخته رشته فلسفه و حوزه علمیه ) شرکتی را با مدیریت خود و تحت عنوان شرکت سوران تجارت آتی تدبیر به شماره ثبت ۵۱۵۷۰۰ با همکاری شرکت کیمیا تجارت بهینه به شماره ثبت ۵١٢٠۴۴ و با مدیریت اسمی ابوالقاسم یکتا و مدیریت واقعی خودشان و آقایان پرویز و حسین صفاریان ( به عنوان سهامداران اصلی ) با هدف فرعی ارائه خدمات عام المنفعه، حمایت از تولید داخلی ، اشتغال زایی ، اقتصاد مقاومتی و …. با هدف پنهانی فساد اقتصادی و پولشوئی در محل طبقه چهارم سازمان مگفای تهران ( خ دکتر بهشتی ) و با بهره گیری از منابع آن سازمان دولتی (مرکز گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور) در تاریخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۶ ثبت نموده و طی مدت کمتر از یکسال با اعمال تخلفاتی که برخی از آنها ذیلاً ارائه خواهد شد بر اساس شواهد و مستندات فعلی قصد برداشت های مالی غیر مجاز ، فسادهای مالی و پولشوئی ( تحلیلاً و اصطلاحاً اختلاس ) تاکنون داشته اند:
برخی از تخلفات محرض ایشان در طی مدت فعالیت در این شرکت عبارتند از  :
۱-      تصاحب پروژه ای ملی بزرگترین هاب تجارت الکترونیک کالای ایرانی و دریافت موافقت مدیران سازمان مگفا جهت ثبت و راه اندازی شرکتی با منابع مالی سازمان با استفاده از رانت اطلاعاتی و نفوذ برخی افراد مجموعه بدون رعایت ضابطه های مربوطه
۲-      ذینفع سازی ، شراکت و سهیم کردن برخی مدیران ارشد کشوری و لابی با برخی سازمان های موازی جهت دریافت موافقت های لازم به منظور شروع کار شرکت (مؤیّد: اذعان شخصی ایشان در جلسات مکرر در حضور کارکنان و اتاق فکر مجموعه )
۳-      وارد نمودن برخی رجل سیاسی و افراد مطرح و حتی در برخی مواقع استفاده از نام و عنوان شغلی آنها حتی بصورت دروغین در پروژه به منظور جلب اعتماد بهتر و بیشتر مدیران امر
۴-      ایجاد دفتری بصورت غیرقانونی و غیر رسمی بصورت پنهان و غیر آشکار در شهر اصفهان ( به آدرس اصفهان – خیابان ارتش – کوچه آرش ۲۸ – پلاک ۱۴ ) و بزرگنمایی و ارائه مستندات غیر واقعی از فعالیت آن محل به مدیران سازمان مگفا برای دریافت مبالغ سنگین تر تنخواه (۲۰ دلیل تحلیلی و منطقی که تاکنون درصد بالایی از آنها به واقعیت پیوسته است )
برای مثال دریافت یک قلم تنخواه به مبلغ چند صد میلیون تومان از سازمان مگفا به منظور راه اندازی و هزینه های جاری و عدم هزینه کرد واقعی آن مبالغ (مؤیّد: اسناد پرداختی سازمان مگفا )
۵-      فاکتور سازی های مکرر و ارائه مستندات جعلی و ساختگی جهت دریافت مبالغ هرچه بیشتر (مؤیّد: فاکتور های موجود در حسابداری سازمان و تناقض آنها با اقلام خریداری شده واقعی بصورت مادی و معنوی ! )
۶-      استفاده از ترفندهای متفاوت جهت عدم پرداخت حقوق کارکنان از سال ۹۶ تا مرداد ۹۷ (مؤیّد: شکایت حدود ۱۵+ نفر از کارکنان شرکت از ایشان تا کنون و ارسال پرونده ها به واحد بازرسی اداره کل کار و رفاه استان تهران جهت بررسی – مابقی کارکنان در حال اقدام به شکایت می باشند ! ) 
۷-      تاخیر در پرداخت ها و هزینه ها با وجود دریافت مبالغ از سازمان ؛ واریز به حساب شخصی و عدم واریز ؛ کسر در واریز ؛ تاخیر در واریز و … با عنایت به شرایط سخت اقتصادی به ویژه برای حقوق بگیران جزء و مستأصل (مؤیّد: پرینت حساب های شخصی)
۸-      دریافت حق ماموریت های بی مورد و پیش دریافت های متعدد از شرکت (مؤیّد: اسناد شرکت )
۹-      عدم حضور و ترک ناگهانی پست مسئولیتی در محل فعالیت بدون اعلام به هیئت مدیره شرکت ( مؤیّد: سرپرست مجموعه )
۱۰-     لغو فعالیت یکسویه دفتر شهر اصفهان و همچنین مرکز اصلی شرکت بدون طی نمودن تشریفات اداری آن 
(مؤیّد: شواهد و مدارک موجود)
۱۱-     امحاء بسیاری از اسناد و مدارک مربوط به برگزاری برخی جلسات ، اسناد ، اتاق های فکر و … (مؤیّد : شواهد و مدارک موجود)
۱۲-     اهانت های مکرر به کارکنان مجموعه از طرق مختلف و استفاده از سیستم های مدیریتی متفاوت از جمله چماق و هویج ( ارباب رعیتی ) و … بر خلاف تعالیم شرع مقدس
۱۳-     سو استفاده ابزاری از کارکنان و وعده و وعیدهای بلاوجه و حتی در برخی موارد تطمیع آنها به پرداخت حق الزحمه و پست سازمانی یا تهدید برخی کارکنان و حتی تلاش های ویژه برای متقاعد سازی کارکنان شاکی به انصراف از شکایت با وعده ی به کارگیری آنها در پروژه های بعدی ، تسریع در پرداخت ها و … ( موید: چک ۲۳۰ میلیونی آبان ماه به مدیر دفتر اصفهان )
۱۴-     متقاعد نمودن مدیران برای امضای تفاهم نامه بین بانک مهر ایران و سازمان مگفا به منظور دریافت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پیشبرد اهداف مورد نظر ( مؤیّد : اخبار مندرج در سایت های بانک مهر ایران و سازمان مگفا )
۱۵-     واسپاری پروژه مورد پیمان با سازمان به پیمانکاری دیگر و ارائه فاکتور آن به سازمان با تغییر فاحش در مبالغ و تقلیل مدت تحویل پروژه بصورت ساختگی و دروغین ( مؤیّد : شرکت های طرف قرارداد ) – ( نمونه : تبدیل فاکتور ۱۸۰ به ۳۵۰ میلیون )
۱۶-     شراکت با افراد مختلف و برهم زن آن پس از حصول نتیجه مورد نظر با استفاده از اختلافات ساختگی ( مؤیّد : شرکای سابق )
۱۷-     متقاعد سازی مدیران سازمان های مختلف به منظور دریافت مبالغ هنگفت کمک هزینه ای با تشکیل جلسات مکرر با آنها
۱۸-     استفاده از روشهای متفاوت پولشوئی جهت پاک کردن رد معاملات و تراکنش های مالی ( برای مثال دریافت دو حقوق با مبلغی بیش از توافق با کارمند با واریز به حساب کارمند و درخواست عودت مبالغ مازاد از وی به حساب شخصی ایشان و ….. )
۱۹-     استفاده از رانت و افراد نفوذی در برخی سازمان ها برای پیشبرد برخی اهداف خود 
۲۰-     ایجاد سایت های غیر رسمی و بدون مجوز و بدون نماد ( مثال : Haninet.net و … )
۲۱-     جلب اعتماد مدیران و مسئولین جهت پیشبرد امور و در نتیجه سو استفاده از اعتماد آنها (مؤیّد : فروش سهام سهامداران با داشتن وکالت تامه، بدون اطلاع آنها “سو استفاده از اعتماد” )
۲۲-     سوء استفاده از کارت و حساب بانکی برخی کارکنان ساده لوح به منظور اجرا و پوشش عملیات های بانکی هر چند کوچک
۲۳-     مشخص نبودن و مستند نشدن قابل اثبات وجوه دریافتی ایشان در سازمان (جالب اینجاست که واریز این مبالغ توسط سازمان مگفا بدون تشکیلات نظارتی جامع صورت گرفته که این امر بی کفایتی مسئولین مربوطه را میرساند. این در حالیست که بارها از مسئولین این سازمان برای همکاری برای ارائه مبالغ و اسناد درخواست یاری نموده ولی متأسفانه این امر نتیجه بخش نبوده است.  )
موارد فوق صرفا برخی موارد مربوط به عملکردهای ایشان بر اساس شواهد و اطلاعات دریافتی از برخی کارکنان و شرکا بوده و کلیه موارد مذکور توسط کارشناسان امر به راحتی قابل بررسی و اثبات می باشد. لازم به ذکر است سایت ایجادی توسط مدیریت ایشان با نام مگ کالا به هیچ عنوان از لحاظ فنی توسط کارشناسان مربوطه مورد تایید و وثوق نبوده است و بسیاری ایرادات فاحش امنیتی در آن قابل مشاهده بوده است که موید این امر نیز اجرای دو دوره خرید آزمایشی ناموفق برای کارکنان سازمان مگفا (مؤیّد : نارضایتی کارکنان مگفا و حتی در چند مورد عدم دریافت وجه و کالا !!! ) و سند سازی در ارائه اطلاعات آماری و اجرایی و متقاعد سازی مدیران مربوطه می باشد و با وجود اینکه رفع این موارد بسیار ساده بوده ولی به دلیل اینکه هدف اصلی و ماهیت شرکت مورد نظر ایشان نبوده بر روی آن ها سرپوش گذاشته می شده است.  همچنین بنا به اظهارات خودشان، از طرف سازمان دیگری مامور به اجرا بوده و حقوق خود را از سازمان دیگری دریافت می نماید. تغییر مکان از محل سکونت قبلی به محلی نامعلوم، عدم پاسخگوئی به هیئت مدیره و کارکنان و شرکا برای مطالبات، خرید زمان، منصرف سازی افراد از شکایت و پیگیری، زیبا جلوه دادن وقایع جهت پوشاندن سیاهی ها، ویترین سازی محصولات به صورت کاملا ساختگی و غیر اصولی و ضرب الاجلی بصورت مکرر ، محصول سازی و ورود محتواهای کاملا ساختگی و غیر واقعی و غیر اصولی و دستوری به کارکنان، برخی موارد اخلاقی گزارش شده، پیامک سازی به صورت کاملا غیر سیستمی و دروغین برای نمایش اتوماسیونی پیشرفته در پنل مدیریت به مدیران ، اسلاید سازی و طرح های توجیهی غیر اصولی و … از برخی موارد دیگر منتسب به ایشان می باشد. لازم به ذکر است که ایشان در پروژه های سازمانی قبلی ازجمله با سازمان میراث فرهنگی ( در زمینه سایت صادرات صنایع دستی ) و هانی نت ( خدمات الکترونیک مبتنی بر وب ) و … نیز از متد شبیه استفاده نموده و آنها نیز پروژه هایی شکست خورده با بهانه های مختلف بوده اند. بنا به صحبت های خود ایشان علیرغم اعزام بازرسانی از سازمان حسابرسی و بازرسی کل کشور متاسفانه با ترفندهای صورت گرفته نتیجه ای حاصل نگردیده که این امر بسیار قابل توجه می باشد. با توجه به رشته تحصیلی ( فلسفه ) ، استفاده از آیات و روایات و شرعیات، سو استفاده از جهل حقوقی افراد و مهارت فوق العاده وی در توجیه و بهانه سازی و متقاعد سازی بصورت بسیار حرفه ای مدیران و مسئولین در کارها و انداختن تقصیر به گردن دیگران، پیگیری صحت و ثقم این گزارش مستلزم استفاده از افراد ویژه و مطلع و فنی در این رابطه ها می باشد.
در صورت نیاز به موارد تکمیلی و توضیح روش فعالیت ایشان، شفاها و مستندا امکان ارائه برخی از اطلاعات بیشتر خواهد بود. بنا بر این با توجه به اخبار واصله جهت ایجاد شرکتی جدید برای عقد قرارداد با سازمانی جدید توسط آقای مصباح و شرکا ! و جهت جلوگیری از تکرار این موارد توسط ایشان در  ادارات و سازمان های دیگر و سبقه فعالیتی ناموفق ، نامشروع ، بلا نتیجه و شکست خورده وی و جهت جلوگیری از حیف شدن وجوه بیت المال که حقوق حقه و مسلم مردم عزیز می باشد و حتی بازگشت این وجوه خواهشمند است پس از بررسی موارد مذکور توسط کارشناسان خبره اقدامات لازم انجام فرمائید. 
امید است با استناد به آیه و مَکَرُوا مَکَرا… وَا… خَیرُ الماکِرینَ در قران کریم، مدیران مربوطه در به نتیجه رساندن بررسی و جلوگیری از تکرار موارد فوق در حیاط خلوت های دولتی و احقاق حق مظلومین جامعه که چشم امیدشان به عملکرد مسئولین ذیربط می باشد به نتایج عالی دست پیدا کنند.

تشکر از عنایت شما

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com