Image via TIME

پارلمان ایرلند لایحه قانونمند کردن سقط جنین را تصویب کرد. این لایحه برای امضای رئیس جمهور ایرلند ارسال می‌شود تا اجرایی گردد.

لایحه «قانونمند کردن پایان دادن به بارداری» اجازه می‌دهد خدمات سقط جنین «به محض درخواست» مادران تا هفته دوازدهم بارداری و در صورت مشکل خطرناک جنینی یا خطر روحی یا جسمی برای مادر ارائه شود.

سایمون هریس وزیر بهداشت این کشور در توییتر خود در حمایت از این لایحه نوشت:

«حدود دویست سال پیش، شما مردم ایرلند رای دادید که متمم هشتم قانون اساسی لغو شود تا ما بتوانیم با شفقت از زنان مراقبت کنیم. امروز ما این قانون را تصویب کرده‌ایم تا به این امر واقعیت ببخشیم. این یک رای است برای پایان دادن به تجربیات تنها و بدون پشتیبان، و پایان دادن به انگ اجتماعی و حمایت از انتخاب زنان در کشورمان.»

شش‌رنگ پیشتر در آستانه همه‌پرسی ایرلند برای قانونمند کردن پایان دادن به بارداری (سقط جنین) در خرداد ماه، در مقاله‌ای به ارتباط جرم‌انگاری انتخاب زنان برای پایان دادن به بارداری و جرم‌انگاری روابط رضایتمندانه جنسی و هویت‌های جنسیتی و عقیم‌سازی اجباری به‌عنوان مانعی بر دستیابی کامل به حقوق جنسی و حقوق باروری و در نتیجه دستیابی کامل به حقوق بشر پرداخته بود.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانید به گزارش «سیاست بدن: مقدمه‌ای بر جرم‌انگاری سکشوالیته و باروری» (انگلیسی) تهیه‌شده توسط عفو بین‌الملل رجوع کنید.

به بهانه همه‌پرسی لغو ممنوعیت سقط جنین در ایرلند: جرم‌انگاری سکشوالیته مانع دستیابی کامل به حقوق بشر

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com