نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ ۱۳آذر ماه ۹۷ ؛ یک زندانی که پیشتر به اتهام ( تجاوز به یک دختر سیزده ساله ) به قصاص نفس ( اعدام ) محکوم شده بود در زندان گرگان اعدام شد.

به گزارش نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛صبح روز جاری سیزدهم آذر ماه نود و هفت ، حکم یک زندانی  سی ساله که به اتهام ( تجاوز به یک دختر سیزده ساله ) به اعدام محکوم شده بود در زندان گرگان به اجرا درآمد.

گفته میشود : زمان بازداشت تا اجرای حکم این زندانی شش ماه به طول انجامید و  این نگرانی وجود دارد که وی از پروسه عادلانه قضایی برخوردار نشده باشد.

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متجاوز به عنف پارسال در یکی از روستا‌های گرگان پس از ربودن یک دختربچه ۱۳ ساله به او تجاوز کرده بود.

وی افزود: قاضی پرونده پس از رسیدگی به درخواست خانواده این دختربچه در کمتر از ۶ ماه، حکم اعدام این فرد را صادر کرد.

هادی هاشمیان افزود: پس از طی تشریفات قانونی،حکم اعدام این متجاوز به عنف، صبح امروز اجرا شد.

 متهم این پرونده مرد مجردی بود که ۳۰ سال سن داشت و در شب ۲۷ خرداد سال گذشته مصادف با شب قدر پس از ربودن دختر ۱۳ ساله به او تجاوز کرد.

در اخبار منتشر شده در خصوص این زندانی، به محل دقیق اجرای حکم وی اشاره‌ای نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com